Telecom má portál Bezplatný Internet neznamená konec placených služeb

Vše podle očekávání, pouze s měsíčním zpožděním. Namísto na začátku září jsme se bezplatného připojení k ...


Vše podle očekávání, pouze s měsíčním zpožděním. Namísto na začátku září jsme
se bezplatného připojení k Internetu a nového portálu Českého Telecomu dočkali
v prvních říjnových dnech.
Portál na adrese http://www.qu ick.cz staví dnes zejména na tom, že Český
Telecom koupil společnost MIA. Najdete zde tedy především obsah jaksi nabalený
na služby Zmije a Trafika. Technologickým partnerem projektu je Microsoft
(údajně však není jinak angažován, neb má již podíl v konkurenčním Atlasu),
použitým skriptovacím jazykem je pak logicky ASP.
Zajímavé je, že podobně jako RedBox od Contactelu si provozovatelé zvolili
poněkud nešťastně vyhlížející a ne právě asociativní jméno domény. Stejně tak
je pozoruhodné, že Quick na své hlavní stránce stejně jako RedBox (ale na
rozdíl od Seznamu, Atlasu, Centra či Yahoo) nevěnuje nijakou zvláštní pozornost
katalogu. Ten má přitom obsahovat kolem 70 000 živých odkazů což je sice jistě
úctyhodné číslo, ovšem při pokusu vyhledat heslo Computerworld vrátil server
dne 2. 10. čtyři odkazy, z nichž dva představovaly již neexistující linky. Ve
vyhledávání navíc chybí fulltext, který je prozatím nahrazen pouze "halftextem"
převzatým ze Zmije. Hlavní stránka Quicku je tedy spíše než vyhledávačem
zpravodajským portálem doplněným o programy kin či televize. Nechybí možnost
personalizace.
Mezi RedBoxem a Quickem však nejsou jen shody. Zatímco RedBox se nejen svým
grafickým designem tvářil lehce "revolučně", Quick chce být spíše konzervativní
a soustředit se na kvalitu služeb; na poli portálů dle představitelů IOL nelze
vymýšlet až tolik nového. Zajímavou může být také otázka, proč za oceánem
probíhá zeštíhlování portálů, zatímco u nás naopak přibývají stále noví
"cvalíci". Dle zástupců IOL se však u nás zatím nacházíme oproti USA opožděně v
té vývojové fázi, kdy ještě klasické portály dobře fungují.
Součástí služeb portálu je i pošta, prostor pro webové prezentace a na rozdíl
do konkurence také možnost vyhledávat v telefonním seznamu.
Quick chce být do roka minimálně druhým nejnavštěvovanějším serverem na českém
Internetu. Vzhledem k síle Českého Telecomu a velkému počtu uživatelů služeb
IOL se mu to může podařit. IOL již spustil reklamu v televizi, spot běží od
počátku října a snaží se vyzdvihnout Quick.cz jako ten "nejrychlejší Internet".
Internet OnLine se dnes již podílí také na dětském Webu Majáky.cz, ve
spolupráci s "naším" časopisem GameStar provozuje herní server GameZone
(www.gamezo ne.cz) a dopravní server Jedeme (www.jedeme.cz). Lze předpokládat,
že i tyto servery budou časem nějak integrovány do Quicku.
Zatím byla řeč pouze o portálu, Internet OnLine ovšem současně přišel s
nabídkou bezplatného Internetu. Jednotné telefonní číslo v celé ČR a tarif
Internet 2000 jsou již samozřejmostí. Český Telecom pokládá za svou konkurenční
výhodu kapacitu sítě. IOL dnes dle slov svých představitelů disponuje
zálohovanou zahraniční konektivitou o kapacitě 40 Mb/s, spojení do peeringového
centra NIX má pak kapacitu 100 Mb/s.
Internet OnLine bude však nadále nabízet i placenou variantu přístupu k
Internetu. Management sítě umožňuje dát v případě většího zatížení přednost
platícím zákazníkům. Za "platící" jsou v tomto smyslu pokládáni i zákazníci,
kteří získali připojení od IOL spolu s předplatným MF Dnes. IOL si chce platící
zákazníky udržet i nabídkou různých slev a dalších výhod, které poskytne ve
spojení s partnery.
Na tiskové konferenci se zástupci IOL vyjádřili i k možné změně této divize
Telecomu na samostatnou akciovou společnost a k následnému úpisu akcií. Tato
transformace je sice údajně plánována, ale není přesně známo, kdy k ní dojde.
Závisí to na postupu privatizace Českého Telecomu.
Okolnostem provázejícím start Quicku se věnujeme i v komentáři Týden na
Internetu.
0 2753 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.