Tiskněte si lístky sami

Americká společnost Ticketmaster.com, která se zabývá prodejem vstupenek po Internetu, chystá novinku pojmenovanou FAN. ...


Americká společnost Ticketmaster.com, která se zabývá prodejem vstupenek po
Internetu, chystá novinku pojmenovanou FAN. Jedná se o systém umožňující
vytisknout vstupenku na běžné počítačové tiskárně.
Prozatím bylo možno po Internetu kupovat a přímo přenášet jen počítačové
programy a data. FAN tedy posouvá možnosti Internetu jako přenosového média
zase o kus dál. Pokud si totiž zakoupíte vstupenku na sportovní utkání nebo
kulturní událost, nebudete už muset platit za poštovné a čekat několik hodin
nebo dní, než k vám lístky dorazí kurýrní službou nebo poštou. Jakmile
zaplatíte, budete si moct svou vstupenku vytisknout na běžný kancelářský papír.
Jedinou podmínkou je kvalita tisku na úrovni alespoň 300 dpi. Touto kvalitou
přitom disponují všechny tiskárny nabízené v současnosti na trhu, včetně těch
jehličkových.
Vzhledem k použité technologii by měl být jediným ochranným prvkem takto
vyrobené vstupenky čárový kód. Ten by měl zaručit, že se o jedno místo v
hledišti nebude ucházet více potenciálních diváků. Pokud by k tomu přece jen
došlo, bude nejspíš do místa konání akce vpuštěn jen ten z návštěvníků, který
dorazí jako první.
Určitou komplikací je potřeba snímačů čárových kódů, napojených na centrální
databázi (která už je v současnosti využívána při distribuci klasických
vstupenek). Jen tak lze totiž zaručit, že na danou akci neproniknou návštěvníci
s neplatnými vstupenkami nebo se stejnými čárovými kódy. U menších prostor, kde
je jen několik málo vstupů, by to neměl být takový problém (cena jednoho
snímače se pohybuje kolem 100 dolarů), horší je to ovšem u velkých objektů. Tam
se náklady na zavedení FANu mohou vyšplhat dost vysoko. I když by mělo nasazení
čárových kódů obecně urychlit odbavování návštěvníků, nejeví prozatím
pořadatelé akcí přílišné nadšení. Dá se proto předpokládat, že pokud chce
Ticketmaster.com s tímto systémem prorazit v co největší míře, bude zřejmě
muset přispět svým obchodním partnerům na novou techniku.
0 0272 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.