Tlačenice v e-shopech

Vánoce mám rád tedy alespoň většinu věcí, které s těmito svátky souvisí. Co rád nemám, jsou předvánoční tla


Vánoce mám rád tedy alespoň většinu věcí, které s těmito svátky souvisí. Co rád
nemám, jsou předvánoční tlačenice v obchodech. Pokud jste na tom náhodou
podobně, nevěšte hlavu blýská se na časy. Nejenže jsou tu elektronické obchody,
ale přicházejí také kreditní karty na jedno použití. Doba bezpečných a
poklidných předvánočních nákupů, zdá se, opravdu nastává.
Analytici mají pro evropské internetové obchodníky ohledně nadcházejících Vánoc
potěšitelné zprávy. Podle prognózy společnosti Forrester Research utratí letos
dychtiví zákazníci v internetových obchodech v předvánoční době sumu 2,6
miliardy euro. Tato částka je jistě impozantní ve srovnání s loňským obratem,
který dosáhl podle odhadu další renomované společnosti Jupiter MMXI pouhých 790
milionů euro. Zemí s největším nákupním potenciálem na předvánočním
internetovém trhu je na starém kontinentě s převahou Německo s odhadovaným
obratem 715 milionů euro, následuje Velká Británie (664 milionů) a na třetím
místě je Francie (292 milionů). Pokud se tyto předpoklady zahrnou do celkového
obratu za rok 2000, vyjde, že jen němečtí zákazníci v letošním roce utratí v
internetových obchodech celkem 2,33 miliardy euro a francouzští 2,27 miliardy
euro. Je vidět, že internetové nákupy jsou opravdu sezonní záležitostí. V
Německu zákazníci od poloviny listopadu do konce roku utratí celých 31 % z
celoročního obratu, ve Velké Británii je to 29 % a ve Francii dokonce celých 36
%. Za celý letošní rok se pak podle společnosti Forrester v Evropě utratí na
Internetu 8,5 miliardy euro, Jupiter MMXI je o něco střízlivější a celkový
obrat odhaduje na 7,6 miliardy euro. V evropských e-shopech bude tedy zřejmě do
Vánoc poměrně rušno. Ve srovnání s americkým trhem však Evropa stále zaostává.
Američané totiž letos před Vánoci podle odhadu utratí celých 10 miliard dolarů
(11,7 miliardy euro).
V americe má e-commerce skutečně značný náskok a Američané dělají pro její
další rozvoj všechno možné. Aby přilákala i konzervativní a nedůvěřivé
zákazníky, představila před měsícem společnost American Express svou kreditní
kartu pro jedno použití. Nyní přišla s podobným produktem i společnost
Discover, které se podařilo skloubit do jednoho produktu vlastnosti kreditní
karty a digitální peněženky.
Američtí analytici se sice k výše zmíněným aktivitám vyjadřují v tom smyslu, že
podobné nástroje nejsou zapotřebí, protože e-commerce dnes není o nic
nebezpečnější, než třeba placení kreditní kartou v restauraci. Na druhou stranu
i oni uznávají, že podobné nástroje mohou překonat u potenciálních zákazníků
strach z neznámého.
0 3189 / Maf









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.