Toyota vstupuje do F1

Na vlastní oči se mohli novináři v Kolíně nad Rýnem přesvědčit, že Toyota Motorsport (TMG) pilně pracuje na vstupu...


Na vlastní oči se mohli novináři v Kolíně nad Rýnem přesvědčit, že Toyota
Motorsport (TMG) pilně pracuje na vstupu do světa F1 v příštím roce. Různé
testy, motory počínaje a aerodynamickým tunelem konče, chrlí obrovské množství
dat. Pro jejich ukládání vybrali EMC.
Během jedné závodní sezony výrobci F1 běžně přepracují design asi u 90 %
součástek. Kromě toho, že je nutné zachovávat i historické údaje plus nově
navržené, jsou zařízení pro ukládání dat vytěžována především nikdy nekončícími
testy. Data do jediné databáze generují jak testy z výroby (motor, pevnost
šasi, aerodynamika jednotlivých součástek atd.), tak i testy z průběhu jízdy na
zkušebních okruzích. Takže během jediného dne se podle počtu senzorů na voze
může například z okruhu vygenerovat 200 MB až několik GB dat. Měří se totiž až
s přesností na 0,6 mm. Strop současného řešení databáze je 70 TB.
Pokud je vůz na okruhu, sbírají se okamžitá data do "přenosného" datového
centra Clariion. Zde se mohou podle potřeby okamžitě vyhodnocovat. Současně
putují přes satelit právě do datového centra v Kolíně, kde se synchronizují s
ostatními. Díky tomu mohou návrháři prakticky okamžitě změnit například design
části kompozitového šasi.
Podle Waldemara Klemma, IT manažera TMG, se jim kromě jiných věc, zdálo u EMC
dobré to, že technologie Symmetrix není závislá na použitých serverech. Pomocí
řešení EMC neukládají jenom výrobní data, ale dokonce i běžné provozní údaje.
Například včetně e-mailů poštovního serveru MS Exchange. Waldemar Klemm si
pochvaloval, že díky této centralizaci se úžasně zjednodušila administrace dat.
1 2116 / rsm









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.