Trh on-line reklamy roste

Růst objemu prostředků vynaložených na webovou inzerci je sice strmý, nicméně on-line reklama zaujímá stále jenom m...


Růst objemu prostředků vynaložených na webovou inzerci je sice strmý, nicméně
on-line reklama zaujímá stále jenom malou část celého inzertního trhu. Stále
větší podíl příjmů připadá na několik nejnavštěvovanějších serverů.
Společnost InterMedia Advertising Solutions zveřejnila údaje o inzerci na 300
sledovaných WWW serverech. Objem příjmů z inzerce zde meziročně vzrostl o 147 %
na 545 milionů dolarů. Stále je to však jen 0,7 % celého reklamního trhu. Více
než polovina prostředků byla stále proinzerována firmami působícími v oblasti
IT. Za inzerci na Webu nejvíce utratil Microsoft (31 milionů dolarů),
následovaly IBM, Excite, Yahoo a Netscape. Výše příjmů z inzerce má naopak
následující pořadí: Yahoo (63 milionů dolarů), Netscape, Infoseek, Excite a
CNet.
O inzerci na Internetu se stále více zajímaly společnosti nabízející finanční
služby i firmy angažující se v obchodu s nemovitostmi a potravinářském
průmyslu. Ke "štědrým" inzerentům patřily např. i General Motors, Visa a Sony.
Společnost NetRatings zase zveřejnila další prognózu o pořadí
nejnavštěvovanějších WWW serverů (podobné statistiky vypracovává např. i firma
MediaMetrix). Prvních 5 míst bylo následujících: Yahoo, America Online,
Microsoft, Microsoft Network a Netscape. Novinkou na poli vztahů mezi těmito
nejnavštěvovanějšími servery je dohoda o spolupráci mezi AOL a Netscapem
(společný projekt Digital City, který patří do kategorie "city guide").
(pah)
8 1899 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.