Trh s integračními nástroji poroste

Největším podílem na světovém trhu AIM (Application Integration Market), jehož hodnota se přehoupla přes hranici 37 %...


Největším podílem na světovém trhu AIM (Application Integration Market), jehož
hodnota se přehoupla přes hranici 37 %, disponovala v roce 2005 tradičně firma
IBM. Ačkoliv však IBM i nadále zůstává jasným lídrem na trhu MOM
(Message-Oriented Middleware), integračních nástrojů, portálových produktů a
TPM (Transaction Processing Middleware), na dílčích trzích ESB (Enterprise
Service Bus) a softwaru pro B2B čelí silné konkurenci. Mezi ní se řadí dvojka
na softwarovém trhu AIM firma BEA, která si své postavení upevnila především
díky neustálým investicím do segmentu aplikačních serverů. Dvouciferný nárůst
podílu vloni zaznamenaly také společnosti Oracle a Microsoft. Podle Gartneru v
uvedeném období tvořily v USA výdaje na AIM přes 41 %, za ním následovala
Evropa a region EMEA s 35 % trhu. Západní Evropa reprezentovala 31 % trhu,
Japonsko a oblast Asie a Tichomoří pak přes 18 % trhu. Letos Gartner očekává,
že celosvětový trh AIM poroste podobným tempem jako loni, a to i navzdory tomu,
že je těžké výhledově předvídat vývoj rychle se měnící nabídky integračních
aplikací mezi konkurencí typu velkých softwarových a systémových dodavatelů.
"Trh s integračními aplikacemi a middlewarem je v současné době ve velmi
nestálé fázi, protože se zákonitosti související s designem integračních
nástrojů a technologie vyvíjejí velmi rychle," uvedla Joanne Correia z
Gartneru.(lev) 6 0994









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.