Tržiště táhnou e-commerce

Evropská e-commerce trošku zpomalila, ale neumírá díky novým aktivitám na Síti, mezi které v první řadě patří el...


Evropská e-commerce trošku zpomalila, ale neumírá díky novým aktivitám na Síti,
mezi které v první řadě patří elektronická tržiště (e-marketplaces), předpovídá
IDC růst hodnoty tohoto trhu.
Navzdory rozčarování z vývoje tzv. dot.com firem a zpomalení iniciativ v
oblasti e-commerce, které s sebou přineslo, by měla hodnota elektronického
obchodování v Evropě vzrůst z 61 miliardy euro v roce 2000 na 1 500 miliard
euro v roce 2005. Firmy si přejí optimalizovat tok informací uvnitř
dodavatelského řetězce a Internet je právě to médium, které jim to umožní. K
rychlejšímu rozvoji tohoto typu podnikání přivádí firmy především konkurence a
potom i požadavky obchodních partnerů. Podle IDC lze vysledovat tři základní
oblasti B2B e-commerce: e-distribuci, e-merketplaces a e-procurement. Největší
vliv na rozvoj B2B mají jednoznačně právě elektronická tržiště, kde je
zprostředkovaná nabídka a poptávka doplněna ještě spektrem různých dalších
služeb.
(dar)
1 0565 / dar









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.