U nás nehledejte

Víte, na jaké platformě fungují všechny aplikace nejlépe? Na projektorech marketingových manažerů. Vždycky si na ten...


Víte, na jaké platformě fungují všechny aplikace nejlépe? Na projektorech
marketingových manažerů. Vždycky si na tenhle starý vtip vzpomenu, když se
trápím s něčím, co, jak mi bylo snad stokrát řečeno, je přece už dávno
vyřešeno. Naposledy jsem podlehl vyhledávacím nástrojům na firemních stránkách.
Znáte-li přesné označení produktu, jenž hledáte a nejedná se o žhavou novinku,
kterou příslušná oddělení firmy ještě nestačila umístit na web (a vyhledávací
fulltextový stroj zaindexovat), pak máte poměrně dobré šance na úspěch. V horší
situaci se ovšem ocitnete, pokud znáte např. jen číselné označení výrobku
(třeba u Alcatel 3600 MainStreet Multiservice Bandwidth Manageru se vám to
klidně může stát). S tím si totiž neporadí většina webů, které jsme zkoušeli.
Ale abych byl konkrétní. Po první negativní zkušenosti jsme testovali hledání
na webech Alcatelu, Dellu, HP, IBM, Microsoftu, Panasonicu a Siemensu (v
abecedním pořadí a na základě náhodného výběru). Ve všech případech jsme testy
prováděli v doméně com. Jako uspokojivý výsledek hledání lze označit situaci,
kdy se po zadání jména produktu a spuštění hledání objevila na prvním místě
domovská stránka tohoto produktu. Taková situace nastala jen v polovině
případů. Velmi dobré by pak bylo takové vyhledávání, kdy by i po zadání
nepřesných údajů bylo nalezeno buď správné řešení, nebo byly nabídnuty vhodné
alternativy. Jak naše hledání dopadlo?
Naprosto nevyhovující byly výsledky, v nichž se např. na prvním místě objevily
položky Contact Us a Corporate Overview (případ Panasonicu s modelem GD 92 na
stránkách v doméně uk, kam nás odkázala doména com) nebo kde byl na prvním
místě odkaz na dokument ve formátu pdf (byť relevantní již zmíněný produkt
Alcatelu).
Tristní výsledky většina vyhledávačů předváděla v okamžiku, kdy jsme zadali
pouze číselné označení nebo jinak nepřesné označení hledaného produktu.
Uvedené výsledky dokládají, že existence pokročilých technologií je sama o sobě
k ničemu, pokud nejsou nasazovány takovým způsobem, aby pomáhaly koncovému
uživateli (a v tomto případě potenciálnímu zákazníkovi).









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.