Učitelé o projektu

Miroslav Bureš, správce sítě, Obchodní akademie, Praha 1 Jaký je stav počítačů a internetu nyní? V současnosti je...


Miroslav Bureš, správce sítě, Obchodní akademie, Praha 1
Jaký je stav počítačů a internetu nyní?
V současnosti je ve škole 100 osobních počítačů pracujících na síťovém
operačním systému Novell. Z těchto počítačů je 12 připojeno pevnou linkou 128
Kb/s k internetu. Celkově máme pět učeben a jednu internetovou studovnu. 30
počítačů z uvedeného množství jsou ale ještě stále PC s procesory Intel 486 a
běží na nich Windows 3.11.

Co od projektu očekáváte?
Zatím máme o projektu velmi málo informací, takže ani nevíme, zda je možné
začlenit stávající starší počítače do projektu, nebo zda musíme použít pouze
nově dodané.
Koncem června také začne přestavba celé elektroinstalace včetně počítačové
sítě. Bude se jednat o strukturovanou 100Mb kabeláž. Dosud je totiž drtivá
většina počítačů spojena koaxiálním kabelem. Rád bych ale upozornil, že na tuto
rekonstrukci nejsou počítány peníze z projektu. Jedná se totiž o grant od
magistrátu.

Oldřich Kos, učitel, Soukromá základní škola Lesná, Brno
Jaký je stav počítačů a internetu nyní?
Máme jednu učebnu s deseti počítači a jedním serverem. Internet v ní nemáme, k
němu je připojen pouze jeden počítač zástupce ředitele, a to přes modem.
Zapínáme ho jen někdy, aby neblokoval telefonní linku.
V kabinetech učitelů jsou pouze čtyři počítače. Jeden má zástupce a jeden
ředitel. Jedná se většinou o starší stroje s procesorem Intel 486.

Jaký je plánovaný stav?
Chtěli bychom alespoň zdvojnásobit počet PC. Prostory připravené máme. Počítače
předpokládáme jako kompletní dodávku od AutoContu.
Bude mít konkrétně vaše škola s tímto projektem nějaké náklady?
Doufáme, že s tím žádné náklady nebudou. Rozpočet je nižší než loni. Loni jsme
ušetřili alespoň na jeden počítač jako server.
Jan Lang, učitel, Střední škola aplikované kybernetiky, Hradec Králové
Jaký je stav počítačů a internetu nyní?
Současný stav považuji za relativně dobrý. Máme 133 počítačů včetně serverů v
pěti učebnách. Každý učitel má minimálně jeden počítač, někteří i více, protože
fungují například jako servery. Z operačních systémů používáme Windows
98/Me/2000. Máme strukturovanou 100Mb kabeláž a po různých strastech a zkoušení
jsme přešli na aktivní prvky od Cisca. Takže například každá učebna má Catalyst
2924.

Jaký je plánovaný stav?
V budoucnu bychom rádi přešli i na gigabitový Ethernet, alespoň na páteři,
kvůli multimediálním aplikacím. Pro některé výukové programy využívající video
se zvukem se mi nezdá 100 Mb dostačujících. Nedávno mne trochu zarazilo, že na
jedné krabici s multimediálním softwarem bylo napsáno, že dostačuje i 10Mb síť.
Vzhledem k tomu, že projekt standardně nabízí konektivitu do školského
intranetu a následně do internetu 64 Kb/s, nevím, jak to využijeme. V
současnosti totiž používáme 4 Mb připojení přímo do internetu. Možná jako
záložní spojení.
Bude mít konkrétně vaše škola s tímto projektem nějaké náklady?
Podle obchodní strategie AutoContu je možné přijmout nabídku převzetí
současných počítačů do jejich správy za nějakou úplatu. Samozřejmě se ještě
uvidí, zda to bude zajímavé, či ne. Bude se jednat o volitelnou nabídku.

Václav Hořejší, ředitel, Sportovní soukromá základní škola, Litvínov
Jaký je stav počítačů a internetu nyní?
Máme jednu učebnu se 16 počítači. Jeden z nich je řídicí. Učebna je sice
připojena k internetu pevnou linkou, ale může ji využívat pouze šest počítačů.
V kancelářích jsou asi tři počítače, nejsou však na internetu. Jaký je
plánovaný stav?
Rozhodně chceme modernizovat celou síť i učebnu jako takovou. Od kabeláže až po
jednotlivá PC. S tím souvisí i lepší připojení školy k internetu. Uvažujeme i o
speciálních jazykových pracovištích vybavených počítači.

František Maliňák, učitel, Základní škola Salvátor, Valašské Meziříčí
Jaký je stav počítačů a internetu nyní?
Ve škole je celkem 16 počítačů, které jsou v síti a připojeny pevnou linkou do
internetu. Ten sdílíme se sousední základní školou na Vyhlídce. Vlastníme
doménu a provozujeme vlastní webové stránky. Bohužel většina PC je starších s
procesory 486.

Jaká je vaše budoucí představa o projektu?
Sice jsme už dostali balík s výukovým softwarem, ale vzhledem k zastaralému
vybavení lze některé výukové aplikace velmi obtížně využít. Sami jsme už před
tím investovali určité množství financí do výukového softwaru, který byl
dokonce levnější. Takže zatím stejně provozujeme toto.
Od projektu očekávám, že do školy přijde podle jasných a logických pravidel
několik počítačů, kterými v učebně nahradíme ty nejslabší. U počítačové sítě
stále ještě počítáme s koaxiálním kabelem.
Uvítali bychom, kdyby se v rámci projektu proplácely školám náklady za legálně
pořízené operační systémy. Stejně tak jasně formulovanou pomoc s úhradou
paušálů za připojení k internetu, abychom nemuseli nakonec vybírat od dětí na
provoz. Uvítali bychom, aby technika, která (a pokud vůbec) k nám na školu
dorazí, byla nová a levnější než ta, kterou si můžeme pořídit sami. Například
multimediální PC pod 20 tisíc Kč. Vůči centrálnímu připojení škol přes společný
server jsme skeptičtí. Zatím nebylo jasně řečeno, jaké veškeré výhody a hlavně
nevýhody tento systém školám přinese. Brožurková informační kampaň týkající se
projektu se nám jeví téměř demagogická a zaměřená ve prospěch zainteresovaných
firem.
Pozn: Kromě královéhradecké střední školy byly kontakty náhodně vybrány ze
seznamu škol v projektu, který poskytl Český Telecom.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.