V záplavě vody a událostí

Předposlední týden před prázdninami byl akcemi a událostmi v oboru IT doslova nabitý. Jako by se všichni snažili na p...


Předposlední týden před prázdninami byl akcemi a událostmi v oboru IT doslova
nabitý. Jako by se všichni snažili na poslední chvíli před letním nicneděláním
dohnat vše, co v uplynulých měsících zameškali. V naší redakci se bohužel
událostí číslo jedna stala malá živelná pohroma v průběhu předchozího víkendu
protékala totiž do našich kanceláří po několik hodin stropem nerušeně voda z
hořejšího patra, což zanechalo neblahé následky nejen na vybavení, ale i na
našich informačních zdrojích.
K obvyklé činnosti redaktorů přibylo tedy kromě stěhování na nová provizorní
pracoviště také vysoušení kancelářské techniky (újmy doznaly především
klávesnice, myši a monitory), cédéček a zejména stohů nejrůznějších tiskovin, v
některých případech skutečně důležitých. Ve chvíli, kdy píši tento text, hučí
za mými zády již pátý den vysoušeče, které se perou s vlhkostí ve stropě a ve
zdech. Přesto se však i tentokrát našel čas na sledování všech důležitých
událostí. Zatímco Microsoft finišuje v přípravách na uvedení svého nového
operačního systému Windows XP, síly sbírá i linuxová konkurence. Při své krátké
návštěvě Varšavy v minulém týdnu definoval Ransom Love, CEO společnosti Caldera
Internetional, jako svůj cíl "učinit z Linuxu alternativní byznysovou platformu
pro standardní hardwarové vybavení". Caldera se tedy pokusí udělat s Linuxem
to, o co se v posledních letech marně snažila se svým Unixem společnost SCO
(jejíž část zabývající se tímto operačním systémem nakonec letos skončila v
rukou Caldery). Výhodou na straně Caldery je rostoucí reputace Linuxu a
vzrůstající připravenost byznysového světa akceptovat takovéto řešení.
Sympaticky působí i postoj, který Love zaujímá k Windows neproklamuje
nekompromisní vymýcení tohoto systému, ale nabízí alternativu. Z trochu jiného
soudku je zpráva IDC, z níž vyplývá, že firmy ve Spojených státech vynakládají
stále více peněz na outsourcování péče o zákazníky. Zatímco v loňském roce šlo
o celkovou částku 30 miliard dolarů, odhady pro rok 2005 hovoří už o 76
miliardách. Nejvíce se tento trend týká právě firem z oblasti IT a
telekomunikací, spolu s obchodními řetězci a bankami. Právě v těchto oborech má
být v roce 2005 realizováno 70 % obratu v oblasti péče o zákazníky. Uvidíme,
zda se tento trend přenese i přes oceán a jaké péče se dočkají zákazníci u nás.
Na veřejnost se v minulém týdnu dostala i příznivá zpráva americké FCC (Federal
Communications Commission), která hovoří o vzrůstající úspěšnosti bezdrátových
technologií. Počet uživatelů služeb spojených s mobilní telefonií vzrostl z 86
milionů v roce 1999 na 109,5 milionu v roce 2000. Celkem 91 % americké populace
si dnes může vybírat ze služeb alespoň tří mobilních operátorů. Když se v této
souvislosti rozhlédneme kolem sebe, dojdeme k příjemnému zjištění, že v
některých ohledech není tak těžké Ameriku dohnat.
A ještě malé připomenutí příští týden nový Computerworld nečekejte. Jak už jsme
oznámili dříve, v průběhu července a srpna bude totiž náš časopis vycházet ve
čtrnáctidenním cyklu. Reagujeme tak na statistiky získané v rámci našich
čtenářských průzkumů, z nichž vyplývá, že v prázdninových měsících nemá pro
většinu čtenářů týdenní perioda smysl. Užívejte tedy sluníčka a vody
(samozřejmě lépe, než se to v uplynulém týdnu poštěstilo nám) a nezapomeňte si
na Computerworld najít čas alespoň jednou za čtrnáct dní.
Ten příští vyjde 13. července a předplatitelé spolu s ním dostanou i nové číslo
Business Worldu.
1 1159 / Maf









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.