Válka s vyhledávači

Budoucnost předplacených pozic nejasná Je vůbec předplacená čelní pozice při odpovědi vyhledávacího stroje legáln


Budoucnost předplacených pozic nejasná
Je vůbec předplacená čelní pozice při odpovědi vyhledávacího stroje legální?
Žalobci se pokoušejí dokázat opak.
Žalobu podala u texaského soudu u nás zcela neznámá americká firma Mark
Nutritionals, která nabízí prostředky k hubnutí. Na straně obžalovaných stojí
AltaVista, FindWhat.com a dva další méně známé subjekty. Klade se jim za vinu,
že po zadání jmen produktů žalobce se na prvním místě objevily (předplacené)
odkazy na webové stránky konkurence. Přitom nebylo nijak označeno, že jde o
reklamu.
Podobná logika vedla v minulosti k podání žalob například i vydavatele
Playboye, který však neuspěl soud tehdy rozhodl, že na slovo, třebaže je
chráněnou obchodní známkou, nelze mít monopol. Spor se samozřejmě dotýká i
dalších aspektů, jako je například přípustnost určitých forem komparativní
reklamy a otázky oddělení inzertního a redakčního obsahu u médií (za něž lze v
daném kontextu pokládat i vyhledávací servery).
Zaoceánský spor se českého internetu zdánlivě nijak netýká. Rozhodnutí proti
vyhledávacím serverům by však mohlo mít dalekosáhlý dopad na internetové
obchodní modely jako takové. Napříště by mohl být problém třeba i s katalogem
"nejlepších odkazů".









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.