Vánoce: Žádné zlepšení pro dot-comy - Tři velké B2C firmy zkrachovaly

Podle nedávné studie společnosti Nielsen/NetRatings, do které bylo zahrnuto 10 nejvýznamnějších internetových obchodn...


Podle nedávné studie společnosti Nielsen/NetRatings, do které bylo zahrnuto 10
nejvýznamnějších internetových obchodních domů, nebudou letošní vánoční nákupy
v žádném případě znamenat obrat k lepšímu. V rámci programu Nielsen/NetRatings
Holiday E-Commerce Index, společné iniciativě konzultační firmy Nielsen Media
Research a NetRatings, zaznamenaly výše zmíněné obchodní domy pouze nepatrné
zvýšení návštěvnosti. V poslední době dokonce zkrachovaly tři velikáni B2C
obchodování na Internetu Pets.
com (potřeby pro domácí zvířata), MotherNature.com (vitamíny, zdravověda) a
Furniture.com (nábytek). "Minulý rok byl první nákupní sezonou, kdy zákazníci
opravdu využili Sítě, pro mnoho obchodních domů to znamenalo přímo raketový
nárůst návštěvnosti a etablování značky na trhu," tvrdí Sean Kaldor,
viceprezident pro e-commerce firmy NetRatings. "Tento rok však bude mnohem
složitější prostředí," dodává. Index Nielse/NetRatings, jehož prostřednictvím
je měřena návštěvnost elektronických obchodů v celkem 10 kategoriích, ukazuje
na maximálně jednociferný procentuální nárůst návštěvnosti v týdnu od 6. do 12.
listopadu. V porovnání se stejným obdobím minulého roku je to opravdu
dramatický propad návštěvnost obchodů se spotřební elektronikou vzrostla za
minulý rok o 56 %, letos o 16 %. Obchody s hračkami zaznamenaly 47% nárůst,
tuto sezonu však stagnují. Tradiční komodity on-line obchodování knihy, hudba a
video se tento rok prodávaly lépe o pouhých 5 %, o rok dříve byl nárůst této
cifry ještě dvoumístný (13 %). Jedním z faktorů je i zákaznická nespokojenost s
nespolehlivými metodami dodání a nízká úroveň služeb.
0 3121 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.