Veletrh informačních technologií, nebo cirkus?

Ačkoli měl být letošní CeBIT určen převážně profesionálům, sběrače reklamních předmětů neodradila ani výše...


Ačkoli měl být letošní CeBIT určen převážně profesionálům, sběrače reklamních
předmětů neodradila ani výše vstupného a proto se tito snaživci vyskytovali v
hojné míře zejména v pavilonech zaměřených na multimédia. Přesto se pořadatelům
letos vydařilo splnit záměr, profilovat CeBIT jako vysoce profesionální
veletrh, který je povznesen nad pouťovou atraktivitu spotřební a zábavní
elektroniky, která již své místo našla na CeBITu HOME.
Expozice některých společností se ovšem, přes nabídku vysoce odborných
produktů, ucházely o přízeň návštěvníků často velmi podbízivě a často velmi
úspěšně.
U některých stánků byla show doprovázející expozici vtipně sladěna s
vystavovanými exponáty, u jiných naopak silně kontrastovala. Někteří
návštěvníci byli zajímavými show příjemně vytrženi z veletržního šílenství,
jiným (zejména pak odborným novinářům) naopak ztěžovaly přístup do expozic a
znesnadňovaly získání podstatných informací.
U síťových firem byla rychlost daného řešení často prezentována na propojených
automobilových simulátorech (s hrami F1 GP, P.O.D. apod.), zasazených do
interiérů opravdových vozů.
I společnost Computer Associates měla ve své expozici vystavený vůz Formule 1.
Zde ovšem byl tento vůz jako připomenutí spolupráce CA se stájí McLaren, která
používá systém Unicenter TNG ke kontrole stavu vozidla během závodů. (Při
každém průjezdu kontrolním bodem se z vozu, kde je umístěno 150 senzorů,
přenáší asi 2 MB dat do systému Unicenter TNG.)
Na stánku společnosti Mitsubishi spolu bojovali dva nejlepší němečtí zápasníci
v sumo. Nad výstavištěm, mimo horkovzdušných balonů, neustále kroužilo
sportovní letadlo se závěsným praporem Iomega. Expozice společnosti Novell byla
pojata přímo jako kabina dopravního letadla a návštěvníci, kteří chtěli
zhlédnout prezentaci nových produktů, se mohli pohodlně usadit do opravdových
leteckých sedaček a "odpočinout" si od okolního veletržního shonu.
Jedna z prezentací nových zařízení pro videokonference probíhala netradiční
formou. Dobrovolník z řad návštěvníků se posadil před monitor počítače s
připojenou kamerou. Někde uvnitř stánku seděla u dalšího počítače
karikaturistka, která pomocí videopřenosu komunikovala s "modelem" a podle
záběrů z monitoru kreslila jeho portrét (tedy spíše karikaturu).
K veletrhu patří i různé soutěže. CeBIT nebyl výjimkou a do různých soutěží se
mohl návštěvník zapojit na každém kroku. Microsoft nabízel zajímavý test v
rozeznávání padělaného a originálního certifikátu pravosti softwaru. Šikovní
padělatelé totiž kopírují i "nezkopírovatelné" hologramové nálepky a falešný
certifikát lze odhalit pouze podle drobných odlišností.
Společnost Symantec, představující novou verzi antivirových programů, pro
vylosovaného šťastlivce připravila dokonce sportovní vůz BMW.
Na pseudokomiksového hrdinu, nazvaného Javaman (s nezbytným pláštíkem a velkým
J na prsou), vsadila společnost SUN, která představovala novinky v oblasti
network computingu.
Kolem stánku společnosti Creative Labs se projížděl asi metrový robot, který
oslovoval kolemjdoucí, podával jim mechanickou ruku a různě žertoval. Při
pozornějším sledování okolí jsem objevil muže, který pravou rukou ukrytou v
tašce ovládal pohyb robota a levačkou si u úst přidržoval mikrofon v podobě
cigarety.
Nakonec nemohu zapomenout na Microsoft, který uprostřed své expozice vybudoval
širokoúhlé kino IMAX. Nápaditě udělaný krátký film (vystupoval v něm i Bill
Gates) byl perfektní ukázkou, jak nenásilně a srozumitelně představit nové
produkty a přitom si udržet plnou pozornost diváka po celou dobu prezentace.
Nejbombastičtější expozici, stojící na volné ploše, měl ovšem jeden z německých
provozovatelů sítě GSM D2 Privat. Expozice obsahovala mimo jiné i kartingovou
dráhu, s možností zazávodit si na motokárách a vyhrát různé hodnotné ceny.
8 0743 / kat









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.