Veletržní ocenění IDG Czech Excellent

O tom, že na Invexu nebyla o množství novinek a zajímavých produktů nouze, snad není třeba polemizovat. Z návrhů a n...


O tom, že na Invexu nebyla o množství novinek a zajímavých produktů nouze, snad
není třeba polemizovat. Z návrhů a následného hlasování zástupců všech 3
redakcí spadajících pod hlavičku IDG a TestCentra nakonec vzešlo společné
rozhodnutí 9 z nich udělit cenu našeho vydavatelství. Kdo a proč se mezi tuto
"devítku" výrobků probojoval, vám podrobněji objasní následující abecedně
řazený přehled. Jak se sami přesvědčíte, nejedná se pouze o výrobky námi již v
průběhu roku testované naší snahou bylo upozornit i na zajímavé novinky, které
neušly naší a rozhodně by neměly ujít ani vaší pozornosti.

ATI Radeon
Známé grafické karty kanadské společnosti ATI Technologies Inc. není nutno
dlouze představovat. Zastupují produkty určené běžným spotřebitelům střední
třídy. Spolehlivé, kvalitní, s příjemným ovládáním doprovodných programů, ale
výkonově ne vždy na úplné špičce. Nicméně tato situace se značně změnila s
uvedením revoluční technologie použité v kartách ATI Radeon. V klasické 2D
grafice jsou nové karty na velmi dobré úrovni a ve 3D se dokonce dostávají na
přední místa tabulek. Nejde ani tak o hrubou sílu akcelerátoru, jako spíše o
přínos nových postupů a funkcí určených pro trojrozměrnou akceleraci. Inovací
je celá řada a všechny jsou více než zajímavé.
Největší z nich je T&L "Charisma Engine", obohacený například o techniku
Keyframe Interpolation. Ta umožňuje automaticky dopočítat jednotlivé mezistupně
3D animací, a tím je ještě více zjemnit. Kvalitnější Vertex Skinning zajišťuje
propracované vyhlazení a potažení nerovností, které vznikají zejména při
pohybech modelů postav. Pod názvem Pixel Tapestry Engine se skrývá systém
vykreslovacích (renderovacích) jednotek. Ty jsou 2 a každá z nich je schopna
nanést 3 vrstvy textur současně. PTE díky tomu může lehce generovat i velice
náročné scény. Nově podporované je potahování objektů pomocí skutečných 3D
textur. Pokud se tento systém prosadí, bude zaručeně velkým přínosem v
digitálním světě. Umožňuje totiž zkonstruovat předměty (postavy) ze skutečné
"hmoty", což fandové akčních her s jistotou přivítají.
Priority buffer je vyrovnávací paměť určená k práci se vzdálenostmi objektů v
generovaném obraze. Jeho koncepce v podstatě pochází ze starého Z-bufferu.
Pracuje ovšem s podstatně vylepšenou technologií. Jednou z jeho předností je
Shadow mapping, tedy systém pro vytváření stínů. Ten velice usnadňuje práci
programátorům a současně šetří čas procesoru při vytváření reálného prostředí.
Vylepšení karet Radeon je celá řada, ATI se snaží předhonit konkurenci kde se
dá a svědčí o tom i další podstatná novinka HyperZ. Inteligentní systém, který
dokáže optimalizovat přístup Z-bufferu, a snižuje tím zatížení celé videopaměti.
Ocenění IDG Czech Excellent získaly videokarty ATI Radeon za všechny nové
technologie na poli grafických akcelerátorů. Díky nim se mohou tyto výrobky
směle srovnávat s konkurenčními produkty a ve vysokých rozlišeních s maximální
32bitovou hloubkou barev je i snadno porazit.
0 2913 / wep









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.