Virtuální módní přehlídka Thierry Muglera

Letošní CeBIT jednoznačně ukázal, že multimédia již pronikají do všech oblastí IT. Výkon současných počítačů...


Letošní CeBIT jednoznačně ukázal, že multimédia již pronikají do všech oblastí
IT. Výkon současných počítačů je často prezentován na hrách a proto není divu,
že se aktivity vývojářů někdy ubírají nečekaným směrem.
Thierry Mugler, známý francouzský módní návrhář, se na americké výstavě
Siggraph 1997, nechal okouzlit možnostmi současné 3D grafiky a dostal nápad,
jak zkombinovat svět počítačové animace a módního návrhářství.
Z jeho nápadu se zrodila virtuální módní přehlídka, kde je možné velmi
efektivně představit nové návrhy, a modelky převlékat pouhým kliknutím myší.
Fotorealistické módní návrhy lze interaktivně měnit (barvu, střih, materiál) na
různých typech virtuálních modelek.
Na projektu virtuální módní přehlídky spolupracovaly společnosti REM
Infográfica z Madridu (3D grafické animace), Vicon z Velké Británie (Vicon 370e
Motion Capture systém pro snímání pohybu), Kinetix (divize Autodesku zaměřená
na vývoj grafického softwaru) a Digital (výkonné grafické počítačové stanice).
Základem projektu, který byl vytvářen na dvouprocesorové stanici Digital
Personal Workstation PWS 300i (2 x 300 MHz), je virtuální předváděcí molo a na
něm se pohybující virtuální postavy. Pohyby jednotlivých manekýnek byly pečlivě
nasnímány a převedeny na virtuální 3D modely. Tento projekt skýtá široké
možnosti nasazení. Opravdové módní přehlídky budou ovšem ještě dlouho
přitahovat velké množství lidí, kteří se na počítačové náhražky budou dívat s
nedůvěrou.
8 0668 / kat









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.