Víte, že v Redmondu nevzniká jen software?

Ve vývojových laboratotořích společnosti Microsoft v Redmondu (stát Washington) se právě nyní rodí zcela nový typ h...


Ve vývojových laboratotořích společnosti Microsoft v Redmondu (stát Washington)
se právě nyní rodí zcela nový typ herního ovladače. V tomto článku vám
poodhalíme roušku tajemství, která zmíněné laboratoře obestírá.
Běžný návštěvník sídla společnosti Microsoft neuvidí mimo MS-obchodu, MS-muzea
a pečlivě stříhaných trávníků kolem jednotlivých budov takřka nic. Pokud jste
ovšem novinář v doprovodu pověřeného pracovníka Microsoftu, máte možnost
vstoupit do velmi svérázného světa. Když se řekne Microsoft, obvykle se nám
nejdříve vybaví některý ze softwarových produktů. Cílem naší návštěvy bylo
ovšem tentokrát hardwarové oddělení.
V ergonomické laboratoři je možné spatřit nejen nový joystick s kódovým
označením Zulu, ale i jednotlivá stádia vzniku tlačítkového ovladače SideWinder
FreeStyle. Několik opuštěných místností umožňovalo představit si, na čem nyní
hoši od Microsoftu usilovně pracují a co se dříve nebo později objeví i na
našem trhu. Tlačítkový ovladač Zulu má na rozdíl od podobných zařízení
uprostřed kloub, takže pomocí něj bude možné pohodlně řídit nejrůznější
simulátory aut, letadel a dalších samohybů.
Tento ovladač se pod názvem Dual Strike dostane na trh letos na podzim.
Možná vás nikdy nenapadlo, jaká je vlastně cesta od nápadu k realizaci nového
doplňku vašeho PC.
Mimo nového operačního systému nebo systému přenosu digitální hudby po
Internetu se v redmondských laboratořích rodí i multimediální software (Flight
Simulator, Midtown Madness atd.) a hardware (myši, klávesnice, gamepady,
joysticky, Actimates). Podívejme se nyní společně, jak vývojáři Microsoftu
postupují při vývoji nového joysticku.
Tým odborníků (nesourodá skupinka tvořená bosým teenagerem s dredy, mladíky v
plátěných kalhotách s nezbytnou kšiltovkou a oproti zažitým předsudkům obvykle
i několika elegantně oblečenými vývojářkami) se sejde na kreativní schůzce
zvané brainstorming. Při diskuzi si vyměňují nápady, které se zanášejí na bílou
tabuli. Tak vzniká hrubý obrys nového produktu. Tabule umožňuje vytisknout na
papír kopii všech nákresů, takže si všichni hned odnášejí všechny nezbytné
podklady pro svou další práci.
Zulu
Dnešním úkolem je vytvořit nový joystick. Hlavní slovo má v této fázi vývoje
laboratoř průmyslového designu. Z tvárné hmoty (nejčastěji polystyrenu) je
vytvořen návrh tvaru nového zařízení. Po dlouhé sérii porad vzniká umělohmotný
model, který již na sobě má návrh umístění tlačítek. V další fázi se vytvoří
funkční prototyp z průhledného plastu, aby bylo možné pozorovat vnitřní
strukturu během používání. Po dlouhé sérii praktických testů přichází na řadu
laboratorní tortura. Testuje se odolnost nového zařízení na teplotu, tlak,
opotřebení, ale i vliv na uživatele.
Jednotlivé fáze vývoje se počítají na týdny či měsíce, podle náročnosti
produktu. Pro každý z testů má Microsoft samostatné specializované pracoviště.
Než se nový joystick dostane na pulty prodejen, je spousta jeho bratříčků
obětována na oltář vědy. Joystick musí projít komorou, ve které je vystaven
vysoké teplotě a vlhkosti, a technickou mučírnou, ve které jednotlivá tlačítka
musí zvládnout tisíce stisků. Aby toho nebylo málo, v elektrostatické
laboratoři dostává i elektrické šoky, aby se zjistilo, zda po zasažení počítače
el. výbojem např. při bouřce nebude joystick zničen či uživatel zasažen.
Teprve poté, co jsou odstraněny všechny nebezpečné vlastnosti, může technická
specifikace joysticku vyrazit v elektronické podobě do asijských továren, které
pro Microsoft zajišťují hromadnou výrobu.
9 2114 / pen









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.