Vláda hrdinů nastává

Australská firma SSG připravila pro hráče již čtvrté pokračování legendární tahové (turn--based) strategie Warlor...


Australská firma SSG připravila pro hráče již čtvrté pokračování legendární
tahové (turn--based) strategie Warlords. První díl vyšel někdy v období vrcholu
počítačů vybavených procesory řady 286. Pravděpodobně nebylo hráče-stratéga,
který by hru nechválil. Po čase vyšly další dvě předělávky, a to Warlords 2 a
Warlords 2 de Luxe. Ani tyto dvě hry nebyly záporně přijaty, avšak chyběla jim
větší dávka originality. Byly zlepšeny ve zpracování, navršil se počet jednotek
a map, přičemž verze de Luxe obsahovala navíc editor herních ploch.
Mohlo by se zdát, že SSG nemohla Warlords 3: Reign of Heroes nějak výrazně
vylepšit, avšak použité inovace nejsou zanedbatelné a častokrát příjemně
překvapí.
Herní princip
Hra je založená na principu střídání tahů (turn-based). To znamená, že
jednotky, s nimiž hrajete, mají pohybové body, a ty se s jednotlivými úkony
dané jednotky snižují. Jakmile jednomu hráči dojde poslední pohybový bod u
poslední jednotky, klikne na ikonku dalšího kola, čímž předá hru dalšímu hráči,
případně počítači. Výhodou tedy je, že více hráčů může hrát na jednom počítači.
Ve hře Warlords 3 se s protivníky utkáváte v císařství Selentine. V každém
scénáři máte na hrací ploše umístěno větší množství hradů. Cílem je většinou
tyto hrady dobýt, osídlit, vyrabovat či zničit. Jsou zde však i další
panovníci, u kterých nebyla opomenuta umělá inteligence, z čehož vyplývá, že to
není úkol nijak jednoduchý.
K dispozici máte jednotky vytvářené ve vašich hradech, a rovněž hrdiny, kteří
se občas objeví a za úplatu se nechají najmout. Jednotek je velké množství, od
odolných trpaslíků přes elfy, lučištníky, až po létající anděly, eventuálně
draky. Celkem je to více jak 80 druhů různých tvorů, včetně příšer a hrdinů.
Všechna stvoření mají své vlastnosti. Hrdina navíc v bitvách získává zkušenosti
(obdobně jako postavy v RPG hrách) a vliv na jednotky, které jsou s ním ve
skupině (zvětšuje jim sílu, posiluje morálku a podobně).
Po celém císařství Selentine jsou rozmístěny různé chrámy, v nichž váš hrdina
může vybojovat významné artefakty (zvýšující jeho vlastnosti), poklady
(zlepšující finance vašeho království), či manu pro kouzlení.
Novinky
Nejpodstatnějším zlepšením oproti předchozím dílům je diplomacie. Se svými
sousedy můžete být v míru, ve válce nebo v alianci. Naneštěstí nemáte mnoho
možností jak zlepšovat přátelské vztahy s jinými lordy. Svoji oblíbenost můžete
zvýšit úplatky, do nepřátelského vztahu vstoupíte útokem, a při jednání s
některým z panovníků záleží na tom, s kým jste vy i on v alianci či ve válce.
Další vylepšení se týká nejdůležitějších jednotek, tedy hrdinů. K dispozici je
několik druhů hrdinů, jako válečník, paladin, či kouzelník. Každý z nich může
využívat magii k zhotovování kouzel (neviditelnost, létání, apod.). V každém
městě lze udělit hrdinovi úkol tzv. Quest a určit jeho budoucí kroky. Většinou
jde o vyplenění města či jeho obsazení, zničení nepřátel nebo jednoduché
doručení zásilky. Splněním úkolu získáte buď peníze, skupinku bojovníků, nebo
silné stvoření. Při více obtížném úkolu je odměna větší. Hrdina může také město
přebudovat na vyšší obranný stupeň (level). Úrovně jsou tři: vesnice, město a
citadela, přičemž jednotky bránící citadelu mají největší zvýhodnění svých
vlastností.
Novinkou je i jedna kampaň spojující řadu scénářů. Vy zastupujete dobro a
válčíte proti oživlým mrtvým, nebo temným vlkům a dalším zastáncům zla,
ovládaným lordy Sartekem a Banem. Jeden scénář trvá několik hodin, a nudit se
asi nebudete.
Samozřejmostí je hra hráčů po sériovém kabelu a modemu. Přibyla i možnost hry
ve 4 hráčích po Internetu. Minimální rychlost přenosu dat je 28,8 kb/s.
Nad méně podstatnými zlepšeními se pravděpodobně tyčí již jen doly, stavení, či
chrámy, patřící k některým městům. Tato místa zvyšují příjem, morálku, délku
pohybu atd.
Zpracování
Zpracování je vylepšeno; máte možnost spuštění ve třech grafických režimech.
Nejnižší je 640 x x 480 a maximální je 1 024 x 768 bodů. Grafika je stylová,
ručně kreslená, avšak ničím neohromí. Animace pohybu jsou velmi slabé a při
střetnutích dvou "armád" zcela chybí animace zápasu; zničené jednotky pouze
vybuchují.
Absenci animací zachraňují zvuky, které jsou více než dobré. Při pohybu slyšíte
kroky, zvuk větru nebo šplouchání vody, při střetu s protivníkem zvuk zbraní,
křik vojáků...
Závěr
Pokud vás už nebaví real-timové strategie, kterými je nyní trh zaplaven a jsou
jedna jako druhá, a máte zájem o pořádnou tahovou fantasy-strategii (je jich
nyní podstatný nedostatek, vybírat si příliš nemůžete), potom zvolte Warlords
3. Tato kvalitní a zábavná hra si jistě najde mnoho fanoušků, avšak legendou se
pravděpodobně nikdy nestane.
8 0253 / kat









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.