Všichni chtějí aplikace

K iniciativám, které mají svět komunikace (v tomto případě mobilní) posunout dále ke světlým zítřkům, patří ak...


K iniciativám, které mají svět komunikace (v tomto případě mobilní) posunout
dále ke světlým zítřkům, patří aktivita společnosti Nokia, která podporuje
vznik otevřené architektury pro mobilní služby. Podle dostupných informací jde
především o snahu přesvědčit ostatní výrobce, aby vyvíjeli software
kompatibilní s přijatými specifikacemi orgánů jako WAP (Wireless Application
Protocol) Forum nebo 3GPP (third-generation Partnership Project). Cílem je
podle představitelů Nokie zabránit situaci, kdy se po celém světě budou
používat desítky vzájemně nekompatibilních standardů. K iniciativě se již mj.
přihlásily společnosti Motorola, Siemens, Sony Ericsson, NTT DoCoMo a Vodafone.
Společnost Sony na Comdexu prezentovala svou vizi propojení světa spotřební
elektroniky se světem bezdrátových komunikačních zařízení. Podle Kunitake Anda,
prezidenta a výkonného ředitele společnosti, se v budoucnu stane možnost
bezdrátového připojení k síti standardní vlastností všech zařízení od Sony.
Ando oznámil také partnerství se společností AOLTW (AOL Time Warner), s níž
Sony hodlá spolupracovat na vývoji technologií pro domácí sítě. Výsledkem má
být mj. i speciální internetový prohlížeč určený k použití v zařízeních
spotřební elektroniky.
Společnost Cisco na výstavě oznámila svou iniciativu za všudypřítomný
vysokorychlostní Ethernet. Spolu s IBM Global Services chce nabízet příslušné
služby a infrastrukturu vlastníkům hotelů, konferenčních center a dalších
veřejně využívaných budov. Představitelé Cisca se na Comdexu chlubili i
technologií LRE (Long-Reach Ethernet), která umožňuje přenášet data ethernetové
sítě po existujících telefonních kabelech, a předvedli rovněž přenos hlasu po
IP v bezdrátové síti založené na standardu 802.11b.
Jen málokdo očekával, že by se výstava stala přehlídkou revolučních řešení.
Nicméně evoluční vývoj pokračuje, a jakkoli nelze prstem ukázat na produkty,
které by přinesly skutečný technologický průlom, často se vyskytují nová
řešení, která mají šanci protlačit již existující zařízení do nových tržních
segmentů.
Příkladem může být produkt společnosti Ricoh, který v sobě kombinuje digitální
kameru a kartu pro bezdrátový přístup k lokální síti (802.11b). Novinka nese
název iMove a podle výrobce se hodí např. pro kontrolu různých lokalit v jednom
podniku, ke sledování pacientů v nemocnicích nebo k výuce mediků. Kamera může
přenášet obraz po Internetu rychlostí až 10 snímků za sekundu a může používat
rozlišení až 3 megapixely. Do tržního segmentu SoHo naopak míří firma
Multi-Tech Systems se svými přístupovými routery RouteFinder. Domácím
uživatelům a malým firmám mají nabídnout rychlý přístup do Internetu a kvalitní
zabezpečení.
Shrnuto a podtrženo: Končí doba nesrozumitelných zkratek označujících
technologie, se kterými si potenciální zákazníci nevědí rady. Cílem je rychle
proniknout se stávajícími produkty na nové trhy a vysvětlit zákazníkům, k čemu
mohou dosud nepochopené technologie využívat.
1 1927 / pen









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.