Vybíráme mobilního operátora

Zorientovat se v nabídkách mobilních operátorů mnohdy připomíná hledání jehly v kupce sena. A pro firemní zákazní...


Zorientovat se v nabídkách mobilních operátorů mnohdy připomíná hledání jehly v
kupce sena. A pro firemní zákazníky to platí dvojnásob. Přinášíme vám proto
přehled základních faktorů, které by měly výběr operátora ovlivnit, a v nemalé
míře i usnadnit.

Firemní klientela tvořila vždycky velmi důležitý okruh zákazníků u mobilních
operátorů. Díky silnému konkurenčnímu boji na trhu mobilních služeb se však
zájem o jejich přízeň za poslední roky výrazně zvýšil (poklesla dokonce i
hranice pro podmínky využívat mobilní služby určené právě těmto subjektům).
Jednoduše řečeno, operátoři se doslova předhánějí v přípravách výhodných
nabídek a unikátní koncepce jejich tarifů a služeb se zdá být místy mnohdy až
nemyslitelná.
Jedno však mají tuzemští mobilní operátoři společné základem všech jejich
konkrétních nabídek pro firemní zákazníky je určité cenové zvýhodnění, které s
sebou v mnoha případech přináší i další možnosti ať už hovoříme například o
řešení volání uvnitř firmy, které snižuje celkové náklady na komunikaci, nebo o
systému jednorázových slev na jednotlivá mobilní řešení či o celkově lepší
zákaznické péči a servisu. Co tedy vlastně patří mezi základní faktory, které
by mohly ovlivnit výběr mobilního operátora? Čím se řídit při rozhodování?

Nezlobte se s firemními mobily
Důležitou roli při výběru mobilního operátora hraje všeobecně především pokrytí
sítě a jednoduchost, přehlednost, a rozsah a kvalita služeb, které je daný
operátor schopen nabídnout. Poskytovaná nabídka by měla zkrátka respektovat
potřeby firmy, jež se liší od potřeb zákazníků rezidentního segmentu, a
usnadnit jim a zpříjemnit mobilní komunikaci, přenos dat apod. V tomto se
vzácně shodují i mobilní operátoři. "Firmy, které se rozhodují o výběru
mobilního operátora, by měly v první řadě zjistit, zda nabídka daného operátora
vyhovuje jejich potřebám a požadavkům," říká Diana Dobálová, tisková mluvčí
Eurotelu. Jiří Hájek z konkurenčního T-Mobilu navíc její slova doplňuje o fakt,
že by operátor měl být schopný firmě vytvořit tzv. komplexní řešení, tedy
nabídnout jí něco více, než jsou vlastní hlasové tarify a posílání SMS zpráv.
Mezi takovéto "nadstandardní" služby patří zejména možnost vnitropodnikového
VPN okruhu (mobil-mobil, případně mobil-pobočka), který masivně využívá většina
zaměstnanců uvnitř firmy a který jim umožňuje mezi sebou volat neomezeně a
hlavně levněji, v některých případech i zcela zdarma. Ve své nabídce pro
firemní zákazníky uvádí proto zmiňované řešení privátní sítě VPN jak nejmladší
Český Mobil (VPN firma, VPN Korporace), Eurotel (VPN, VPN Nonstop), tak i
T-Mobile (PPS Privátní podniková síť), a v mnohém se příliš neliší obecně lze
říci, že VPN řešení podporuje firemní rozvoj a výrazně snižuje celkové náklady
na mobilní telekomunikaci. Privátní VPN je však také síť zajímavá svými dalšími
funkcemi, jako jsou například zkrácená volba pro rychlejší navázání spojení,
omezení volání na vybraná mobilní čísla či rozdělení mobilních čísel
zaměstnanců do jednotlivých uživatelských skupin podle organizační struktury
apod.

Data sbalená na cesty
Podle Petra Šindlera z Českého Mobilu by při výběru mobilního operátora měly
firmy zvážit i vhodnou volbu správných tarifů pro různé zaměstnance (například
vyšší počet volných SMS zpráv pro zaměstnance poskytující služby na bázi SMS
nebo speciální tarif s výhodným roamingem pro lidi pracující převážně v
zahraničí apod.), možnost průběžné kontroly a vzhledem k vyššímu počtu
zaměstnanců ve firmě i výhodné ceny mobilních telefonů. Řada firem své
rozhodnutí směruje i na rozsah nabídky datových služeb, které umožňují kontakt
s okolním světem prostřednictvím bezdrátového připojení k internetu. To přijde
vhod zejména v případě, že si zaměstnanci potřebují brát celou svou kancelář s
veškerým vybavením na cesty. Pochopitelně významným kritériem pro výběr
mobilního operátora je také cena, o kterou se firmy v konečném důsledku opírají
nejvíce. V neposlední řadě však výběr operátora ovlivňuje i potenciální úspora
s využitím individuálních řešení a nejrůznější bonusy a věrnostní programy. V
rámci financí by pak firmy neměly zapomínat ani na provozní, dlouhodobé
náklady.
Není péče jako péče
Jedním z dalších klíčových kritérií při výběru operátora je mimo jiné dobrý
servis. Pro firmu, která využívá například více než padesát mobilních telefonů,
je zákaznická péče a dobrá komunikace operátora bezpodmínečně důležitá, zejména
pak v okamžiku, kdy konkrétní společnost musí hodně počítat, aby v tvrdé
konkurenci obstála co nejlépe. A vzhledem k tomu, že si operátoři jsou vědomi
toho, že firemní zákazníci na peníze mnohdy nehledí a jejich účty za
telekomunikační služby tomu náležitě odpovídají, je zcela logické, že by
přístup a podpora pracovníků infolinky měly být uživatelsky mnohem vstřícnější,
než je běžný standard, a v porovnání s podporou a servisním kontaktem u
klasických tarifních zákazníků i mnohem kvalitnější. Korporátní zákazníci mohou
proto využít služeb speciálního týmu operátorů na nonstop zákaznické infolince
sestavené z erudovanějších odborníků. Významným zákazníkům může být přidělen
také konkrétní pracovník mobilního operátora, jakýsi agent, který bude mít
danou firmu na starosti a v případě problémů jí bude plně k dispozici. V
neposlední řadě se nabízí i možnost využít tzv. zákaznickou samoobsluhu, s
jejíž pomocí si mohou firemní zákazníci upravovat a měnit různá nastavení
mobilních telefonů, profilů a dalších telekomunikačních služeb. Ať už se
nakonec rozhodnete pro služby Českého Mobilu, Eurotelu nebo T-Mobilu, je
pochopitelné, že kvůli rozdílným požadavkům každého z firemních zákazníků nelze
obecně žádného mobilního operátora označit za nejlepšího. Za nejvhodnějšího
právě pro vás však už ano. Vybírejte ale opravdu pečlivě, nakonec se přece
jedná o vaše finance. A že nejsou peníze všechno, tak v byznysu naopak ano.


Podle čeho vybírat?
1Nezávislá výběrová komise: Postavte výběrovou komisi tak, aby byla opravdu
nezávislá a nepodplatitelná.
2Pokrytí: Ověřte si, zda má operátor signál v místech, ve kterých se nejčastěji
pohybujete.
3Rozsah služeb: Vyhodnoťte mobilní služby na základě vašich skutečných potřeb.
Neplaťte za něco, co nechcete.
4Aktivační poplatek a pořizovací náklady: Proveďte si porovnání s konkurencí a
započítejte veškeré poskytované bonusy, ať zjistíte reálnou výši nákladů.
5Benefity: Zjistěte si, zda vámi vybraný operátor poskytuje individuální
nabídky a slevy. I popisované benefity vám přinesou značné úspory, které se
projeví na měsíčním vyúčtování.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.