Vyhledávač bez bannerů

Ve šlépějích úspěšného Googlu hodná jít nový český vyhledávač WebFast, který uvedla společnost NetCentrum. S...


Ve šlépějích úspěšného Googlu hodná jít nový český vyhledávač WebFast, který
uvedla společnost NetCentrum.
Stránky neobsahují žádnou bannerovou reklamu a jejich provedení i odpověď na
vyhledávací dotaz lze označit za velmi úsporné. Podobně jako Google nabízí
server uživateli i nastavení vlastních preferencí pro vyhledávání. Výsledné
pořadí stránek je pak žebříčkem, který by měl vyjadřovat míru relevance stránky
vzhledem k dotazu.
Technologie stojící za prohledáváním není převzata od Googlu, ale od fulltextu
na portálu Centrum.cz. Přirovnání k českému Googlu tedy vychází z obdobné
koncepce. Rychlý a úsporný vyhledávač má fungovat jako jakási výkladní skříň
technologie, která bude posléze licencována třetím stranám. NetCentrum by tak
mělo stále více fungovat nejenom jako firma živící se webovou reklamou, ale
současně jako softwarový dům.
1 2008 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.