Vysychá Vltava?

Dobu dovolených máme v plném proudu. Počasí se začátkem prázdnin hodilo spíše k brouzdání po Internetu v teple a s...


Dobu dovolených máme v plném proudu. Počasí se začátkem prázdnin hodilo spíše k
brouzdání po Internetu v teple a suchu domova s hrnkem horkého čaje na stole
než k brouzdání v řece. Jelikož Vltava jako jedna z mála řek byla splavná,
připomínala před několika týdny spíše pražskou Jižní spojku ve špičce.
Stejnojmenný internetový obchod na adrese www.vltava.cz však nyní nemůže o
podobné popularitě rozhodně mluvit.
Do nedávna jsem znal Vltavu jen z tiskových zpráv a poněkud nabubřelých
prohlášení různých představitelů vydavatelství Computer Press. Rozhodl jsem se
tedy, že osobně vyzkouším služ-by tohoto "nejdéle působícího profesionálního
internetového obchodu v České republice", jak jej provozovatelé sami skromně
označují. 7. června tohoto roku jsem si na Vltavě objednal dvě cestopisné
knihy, jednu o Austrálii a druhou o Americe. Druhou objednávku jsem udělal o
pět dní později. 12. června jsem objednal mapu Prahy a knihu Jerome Klapka
Jeroma Tři muži ve člunu. Již při výběru mě zaujal velmi omezený sortiment a
nekonečně dlouhé odezvy při zobrazování jednotlivých stránek, což bych u takto
propagovaného obchodu rozhodně nečekal.
Knihy jsem si nakonec vybral a bez větších problémů pomocí Juice Pay také
zaplatil. Na e-mailovou adresu jsem obdržel konfirmace objednávky i platby
zboží a informaci o termínu dodávky. Na samé hranici čtrnáctidenního dodacího
termínu mi opravdu první kniha přišla expresní balíkovou službou DPD. Druhá
zásilka měla obsahovat povídku a mapu. Mapa dorazila v termínu ovšem sama, bez
knihy.
Potud bylo ještě všechno v pořádku, protože jsem při objednávce zatrhl políčko,
aby v případě různé dostupnosti zboží byla objednávka rozdělena a zboží
expedováno ve více zásilkách. Pak koncem dodacího termínu jsem již netrpělivě
čekal na pošťáka. Pár dní po uplynutí obou dodacích termínů jsem ještě v poště
čekal na nějakou byť jen kratinkou zmínku o tom, co se s mými objednanými a
zaplacenými knihami děje. Měsíc od objednávky uplynul jako voda, a tak jsem
rezignovaně obrátil na Vltavu s dotazem, jak dlouho ještě budu čekat. S omluvou
mi bylo sděleno, že jim některé tituly ještě nedorazily od dodavatele. Tuto
zprávu jsem vzal na vědomí (ačkoli mě to jako zákazníka Vltavy nijak nezajímá),
stejně jako ujištění, že to již dlouho nebude trvat. 17. července, tedy 26 dní
po uplynutí dodací lhůty první objednávky dorazil americký cestopis.
O den později mi přišel z Vltavy e-mail s názvem "Vltava vám zpříjemní
prázdniny!" Zbytečně jsem se těšil, že bude obsahovat omluvu za zpoždění a
vysvětlení, proč mi stále nedorazila objednaná kniha. E-mail místo toho
obsahoval prázdninovou nabídku a dokonce možnost získat letenky do Amsterodamu.
Musel jsem se zasmát při představě, že letenky budou mít stejně spolehlivou
dodací lhůtu.
O celý měsíc po vypršení dodací lhůty jsem obdržel e-mail s omluvou, která mě
opět rozesmála. Obsahovala totiž informaci, že došlo k technickým problémům na
straně Citibank (provozovatel služby Juice Pay) a Vltavy, že se chyba
odstraňuje a v nejbližší době mi bude zásilka expedována. Že se jedná o výmluvu
Vltavy, je patrné už z toho, že jsem od Vltavy při objednávce obdržel vzápětí
po zaplacení e-mail s potvrzením úspěšné platby a že mi část objednaných titulů
již byla expedována. Naproti tomu musím přiznat, že mě potěšil přístup
Citibank, která jako satisfakci za způsobenou nepříjemnost přislíbila připsat
na mé konto částku 100 Kč.
Po těchto zkušenostech s nákupem ve vychvalovaném (alespoň v tiskových zprávách
Computer Pressu) internetovém obchodě Vltava se k jeho službám hned tak
nevrátím. Až se pan Hlavenka zase bude někde holedbat, jak mu Vltava pěkně
funguje, nevěřte mu nefunguje. Příště mé kroky (kliknutí) povedou tedy spíše na
jiné stránky. V případě nákupu cédéček rozhodně na Album City, se kterým mám
naopak velmi dobrou zkušenost.
0 02075 / pahn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.