Význam blogů roste

Namísto Carly Fioriny nastoupil na kapitánský můstek společnosti Hewlett--Packard bývalý CEO NCR Mark Hurd. V následuj...


Namísto Carly Fioriny nastoupil na kapitánský můstek společnosti
Hewlett--Packard bývalý CEO NCR Mark Hurd. V následujících týdnech a měsících
se budou analytici zabývat každým jeho krokem a projevem, aby vysledovali směr,
kterým se bude HP dále ubírat.

Zpravodajský servis IDG News Service, ze kterého na celém světě redakce
Computerworldu čerpají informace, zařadil po jmenování Hurda do funkce CEO HP
zajímavou analýzu. Jako zdroj však tentokrát neslouží tradiční komentátoři z
Wall Street, ani žádná z renomovaných analytických společností. Zdrojem je
rešerše reakcí z několika světových technologicky orientovaných blogů.
Hurd z NCR odchází po 25 letech, a jak je vidět v článku na titulní straně
tohoto vydání CW, který čerpá z oficiálních informací, jeho bývalí kolegové z
toho mají díky výraznému poklesu ceny akcií této firmy pramalou radost. V
oficiálních zprávách se však příliš nehovoří o osobě Hurda a jeho manažerském
stylu. Redaktor Ian Foster z amerického Computerworldu pravidelně sleduje
několik velmi populárních blogů, jako například www.businesspundit.com,
www.technologypundits.com či www.manyworld.com.
Foster již v průběhu pátku sestavil obraz, který o Davidu Hurdovi tvoří
bloggerská komunita. Na první pohled toho tradiční IT bloggeři o Hurdovi zatím
mnoho neví. Zatímco Carly Fiorina byla již při svém zvolení do čela HP dobře
"čitelná", Hurd vyvolává spoustu otázek.
Jasné je, že předsednictvo HP chce spíše strategicky orientovaného dříče než
mediální hvězdu. Bloggeři, jako například Rob Enderle (Technology Pundits),
předpovídají Hurdovi vládu nad HP v délce tří až pěti let. Enderle shrnuje
předpokládaný styl řízení nového CEO jako soustředění na manažerské základy,
tj. "zlepšení efektivity a důsledné naplňování firemní strategie". Vychází to z
přání zákazníků i zaměstnanců, kteří již nechtějí žádné "nové" HP.
Pokud byste dnes, pouhých pár dní po změně CEO HP, provedli vlastní bádání
například na Googlu, jistě se počet blogů komentujících změny související s
nástupem Marka Hurda bude rapidně zvyšovat.
Podle mě vzniká nový zpravodajský fenomén. Autoři weblogů dnes obvykle odkazují
na zprávy na stránkách zpravodajských serverů a přidávají vlastní kratší či
delší komentáře. Weblogy, které ve svém volném čase píší amatéři či
profesionálové zabývající se děním na akciových trzích, firemními strategiemi
či změnami na manažerských postech, se brzo mohou ovšem pro novináře stát
zajímavým doplňkovým informačním zdrojem. Článek kolegy Fostera je prvním,
který jsem zaregistroval (samozřejmě je možné, že mi již v minulosti nějaké
unikly), ve kterém jsou přímo citovány komentáře z weblogů. Touto cestou se
mohou (a zcela jistě i budou) ubírat další zpravodajské agentury. Význam blogů
tak poroste, což s sebou může přinést i řadu problémů. Co si o blozích myslíte
vy? Anketu k této problematice najdete na www.cw.cz.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.