Webové nákupy vzrostly o 191 %

Předvánoční nákupní horečka se nevyhnula ani Internetu. Průměrná útrata internetových nakupujících vzrostla o 191...


Předvánoční nákupní horečka se nevyhnula ani Internetu. Průměrná útrata
internetových nakupujících vzrostla o 191 %, na 629 dolarů. Vyplývá to z
průzkumu společnosti Zona Research provedeného mezi 1000 uživateli Webu.
Nejvíce utráceli respondenti nad 50 let, kteří zaznamenali také největší nárůst
oproti předchozímu roku. V absolutních číslech vzrostly jejich útraty z 97
dolarů v roce 1997 na 626 dolarů v roce 1998, což představuje nárůst o
neskutečných 545 %. Naopak nejméně nakupovala věková skupina do 25 let, kde se
utratilo pouze 210 dolarů na osobu.
Zajímavostí je, že i když nákupy žen dramaticky stouply oproti předchozímu
roku, stále ještě na Webu v průměru více utrácejí muži. Zajímavá je i struktura
nákupů, kde celé 3/4 tvoří knihy, CD, video kazety a počítačové zboží. Další
významnou skupinu tvoří oblečení, spotřební elektronika, potraviny, nápoje,
cestování a turistika, věci osobní potřeby a květiny. Více než polovina
respondentů nakupuje virtuálně proto, aby ušetřili čas nebo peníze a většina
tvrdí, že obdržela své nákupy velmi rychle.
9 0082 / ram









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.