Western Digital myslí na budoucnost

Nové trendy v oblasti pevných disků představil před nedávnem v Praze obchodní ředitel firmy Western Digital pro výcho...


Nové trendy v oblasti pevných disků představil před nedávnem v Praze obchodní
ředitel firmy Western Digital pro východní Evropu David M. Sanford.
V současné době si 5 hlavních výrobců pevných disků více méně rovnoměrně
rozdělilo světový trh s touto komoditou a snahou je udržet si 20% podíl na
trhu. Cílem vývojářů dnes již nejsou větší a rychlejší disky, ale disky
levnější. To reflektuje i společnost Western Digital, která pro letošní léto
chystá disk, který můžeme pracovně nazvat HVLP - tedy High Value, Low Price.
Druhým směrem, na který se chce firma zaměřit, je pak řada high-end disků
Caviar.
Pokud jde o snižování ceny disků - cestou je jednak menší počet ploten a tím i
menší počet hlav a za druhé: V budoucnu již společnost nehodlá strategickým OEM
nabízet žádné specifikace, které zvyšují cenu výrobků (to se ovšem týká pouze
disků v nižších cenových hladinách).
Na rozdíl od ostatních výrobců pevných disků, vyrábí Western Digital výhradně
tyto produkty, a nemá tedy možnost používat své disky v dalších vlastních
výrobcích. Novou strategií firmy je proto soustředit se na trh audio a
videoproduktů, přičemž v roce 2003 měl potenciál tohoto trhu dosáhnout hranice
50 milionů kusů.
Hodně si firma slibuje od nového rozhraní 1394 (známého též jako FireWire nebo
i.LINK), které představila na letošním CeBITu. Toto rozhraní představuje
standardizovanou technologii vysokorychlostního sériového rozhraní s možností
snadného připojení (plug-and-play) rozličných digitálních zařízení s vysokou
rychlostí přenosu. S rychlostí přenosu až 400 Mb/ps, což je více než 30násobek
přenosových schopností USB a se zabudovanou technologií Sound Logic, která
"ztišuje" drive, je ideálním rozhraním pro přenos obrazových a zvukových dat v
reálném čase do počítače nebo notebooku.
V České republice dosahuje společnost Western Digital velice dobrých výsledků.
Před několika lety dosahoval tržní podíl 60 %, což je ovšem velice obtížně
udržitelná cifra. Dnes, podle IDC představuje podíl firmy na českém trhu 30-35
%. V celé východní Evropě je pak tento podíl 27 %, přičemž v jednotlivých
zemích se výsledky velmi liší. V Polsku je tržní podíl 21 % - Polsko je spolu s
Ruskem pro letošní rok zemí, na kterou se chce WD speciálně zaměřit, a rovněž
na Slovensku dosahuje Western Digital velice dobrých výsledků. Naopak maďarský
trh pro jeho totální nevyzpytatelnost považuje firma za okrajový. Výborné
výsledky dosahuje společnost ve Slovinsku a úplně nejlepších pak v Chorvatsku -
65 % trhu.
Za největší konkurenty v regionu považuje David Sanford společnosti Fujitsu a
Seagate, které mají velice agresivní cenovou politiku. "Já však pevně věřím, že
lidé ocení fakt, že chceme zachovat určitou úroveň kvality." David Sanford
vysoce oceňuje úroveň obchodních partnerů Western Digitalu v regionu: "Mnozí
naši konkurenti mají celosvětové distributory,
5 - 6 firem. My věříme na lokální hráče na lokálních trzích. Snažíme se o
velice silnou podporu těchto lokálních partnerů a o co nejlepší vztahy s nimi.
Takové, jaké máme v České republice se společnostmi eD system a ProCA."









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.