Westwood Studios

Lands of Lore III, o nichž jsme se zmiňovali v minulém Computerworldu, jsou samozřejmě jen jedním z mnoha očekávaných...


Lands of Lore III, o nichž jsme se zmiňovali v minulém Computerworldu, jsou
samozřejmě jen jedním z mnoha očekávaných projektů nevadské firmy Westwood
Studios. Při naší nedávné návštěvě jsme se proto zajímali i o ostatní
připravované hry a samotné zázemí jedné z nejúspěšnějších herních firem.
Westwood Studios byly založeny v první polovině osmdesátých let způsobem pro
onu dobu typickým skupinka programátorských nadšenců zformovala "garážovou"
firmu a pustila se do tvorby her pro tehdy velmi rozšířené osmibitové počítače.
A opět velmi typicky se firma rychle rozrostla a počátkem devadesátých let se
vyšvihla mezi nejznámější a nejúspěšnější společnosti, zejména díky titulům
řady Eye of the Beholder a asi nejznámější hře Dune2. Trochu netypické je ovšem
umístění firmy zatímco většina významých herních společností se soustředila v
Kalifornii či na východním pobřeží, Westwood sídlí (jako zatím jediná významná
herní společnost) v Las Vegas. V současné době patří Westwood Studios hernímu
gigantovi Electronic Arts, ovšem co se vývoje her týče, pracuje prakticky
samostatně a nezávisle ostatně u tak renomovaných firem je to velmi obvyklé.
V centrále Westwood Studios se tak kromě vedení firmy skrývají i hlavní
vývojové týmy, pracující na titulech jako je Lands of Lore IV, Tiberian Sun a
některých dalších, prozatím utajovaných. Nachází se zde i beta-testerské
centrum, filmové studio, kompletní Internetový server Westwoodu (včetně
multiplayerových služeb) a slavná Render Farm místnost obsahující desítky PC
neustále počítajících animované sekvence ke všem hrám, které Westwood vytváří.
Westwood navíc spravuje i několik herních projektů, které vyvíjejí externí týmy
například Swords and Sorcery či nedávno vydaný Recoil.
V letošním roce plánuje Westwood vydání jedné z nejočekávanějších her Command
and Conquer: Tiberian Sun. Pracuje ale i na dalších projektech, mezi nimiž
nechybí další Dune, či pokračování slavné série Lands of Lore. Právě na
budoucnost série Lands of Lore jsme se zeptali designéra, Chrise Longpre.
Chrisi, co můžeme očekávat od Lands of Lore IV, které jsou, jak jsem se
dozvěděl, již v prvním stádiu vývoje. Na jaká hlavní vylepšení se můžeme těšit?
Zatím toho není zrovna mnoho, co mohu o Lands of Lore IV prozradit. Chtěli
bychom představit větší, robustnější svět, nabídnout větší svobodu, chceme
pokračovat s méně lineárním příběhem, stejně jako jsme to udělali v LoL III (v
tomto směru byla trojka oproti jedničce a dvojce mnohem víc "RPG"). Samozřejmě
bude více Questů a dalších postranních záležitostí, které ale budou mít vliv i
na hlavní příběh. Novinkou bude výběr ras a samozřejmě co nejkvalitnější
příběh, na němž v součanosti pracujeme, a tudíž o něm zatím nemohu mluvit.
Budeme mít samozřejmě novou technologii. Ta bude ušita na míru průměrným
systémům, které budou v době dokončení LoL IV. Plánujeme tedy skutečně zcela
nový, pokročilý herní engine. A zřejmě ponecháme systém společníků ze třetího
dílu a ještě ho trochu vyvineme.
Takže kolik času budeme mít na hraní Lands of Lore III? Až do roku 2001?
Lands of Lore IV je skutečně rozsáhlý projekt, který stavíme od začátku na
nových technolgiích. V současné době uvažujeme o multiplayeru a o dalších
novinkách, jako je DVD. Rozhodně to ale nebude rok, jako u třetího dílu, který
jsme začali dělat v únoru 98. Čtyřka bude velmi komplexní hra a tudíž si dnes
netroufám odhadnout, kdy by mohla být dokončena.
9 1043 / orn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.