Xerox asi pochopil

Praxe nás stále přesvědčuje, že některé značky tvrdohlavě lpějí na zaplacení svého loga, přestože konkurenčn


Praxe nás stále přesvědčuje, že některé značky tvrdohlavě lpějí na zaplacení
svého loga, přestože konkurenční válka vedená srovnatelnými výrobky již ceny
segmentu posunula výrazně jinam.
V letošním čísle CW 14 jsme otiskli obsáhlý text věnující se problematice
barevných laserových a LED tiskáren určených firemnímu segmentu. Jelikož
náročný test těchto produktů prováděli naši kolegové za oceánem, měli jsme k
dispozici také jejich údaje o cenových hladinách těchto výrobků.
Samozřejmě skutečnost, že produkty jsou na zmíněném trhu levnější, je již
dlouho známým faktem, nicméně mě u některých výrobců šokovalo, o kolik hlouběji
musejí do svých kapes sáhnout naši uživatelé. Nejmarkantněji se "cenové" nůžky
rozevřely u tiskáren společnosti Xerox ceny produktů této světoznámé značky v
době zpracovávání tématu převyšovaly americký horizont až o cca 50 %. Pro
úplnost uvedu jeden příklad za všechny. Jednoprůchodová LED tiskárna Phaser
7300DN s rychlostí tisku až 30 str./min (formát A3), kterou v tuzemsku
dostanete za 169 990 Kč bez DPH (za tuto cenu ji prodávala k 10. 5. 2004 firma
PS Pro), je v USA o zhruba 55 000 Kč levnější.
Necitlivá obchodní politika uplatňovaná na našem trhu této značce v poslední
době znemožňuje dosažení medailových pozic v kusových prodejích. Že chce zřejmě
lokální zastoupení tento stav změnit, naznačuje měsíc stará tisková zpráva.
Dočtete se v ní, že Xerox snižuje ceny svých kancelářských produktů a oznamuje
akční cenu na výše zmíněnou tiskárnu Phaser 7300N (absence D v názvu znamená,
že model nemá duplex), která je nyní k mání za "neuvěřitelných" 99 960 Kč bez
DPH. Ale pozor, cena je akční a platí 1 měsíc. Bude tedy zajímavé sledovat, zda
se dostane i na zbytek barevných tiskáren Xeroxu.
Příkladem opačného globálního přístupu k zákazníkům je strategie společnosti
HP, jež udržuje ceny tiskáren v našich zeměpisných šířkách na srovnatelné
úrovni, dokonce u spotřebního materiálu jsou nižší. Zde je to ale tak trochu
také způsobeno obavami před renovátory a recyklátory tonerových kazet, kteří
výrobce tiskáren připravují o tučné zisky. O tom, jak jsou výrazné, svědčí i
odpověď ředitele společnosti OKI Systems na otázku na nedávné tiskové
konferenci: Jaké procento z celkového obratu firmy představuje podíl
spotřebního materiálu? Že jde o cca 50 % jsem opravdu neměl ani ponětí. Vzápětí
ale zástupci společnosti dodali, že tak skvělého výsledku dosáhli za pomoci
speciální tonerové směsi obsahující vosk, což je údajně obtížněji napodobitelná
technologie.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.