XNA Studio sloučí vývoj pro Xbox a Windows

Nová sada vývojářských nástrojů firmy Microsoft se jménem XNA Studio v sobě spojuje dosavadní vývojářské kity pr...


Nová sada vývojářských nástrojů firmy Microsoft se jménem XNA Studio v sobě
spojuje dosavadní vývojářské kity pro platformy Xbox a Windows.
Firma tak opouští dosavadní model, ve kterém striktně oddělovala vývoj
aplikací, především herních titulů, pro konzole Xbox a operační systémy
Windows. První dosud využíval sadu XDK (Xbox Developers Kit) a druhý standardní
DirectX Kit.
Plán přípravy předpokládá zahrnutí tří vzájemně provázaných nástrojů pro
výrobce her. První bude obsahovat jednotný multiplatformní vývojářský software.
Druhou aplikaci tvoří konstrukční engine s možností skriptování, jenž dokáže
pracovat s různorodými zdroji tvořícími kompletní hru (například 3D modely
krajin, postav). Poslední komponenta má podporovat týmovou spolupráci a
workflow. Vychází z produktu Visual Studio Team System.
Představitelé Microsoftu očekávají značné zefektivnění návrhu her, kdy se
vývojáři nebudou muset v takové míře jako dosud zabývat konfigurací vývojového
prostředí, a správou procesu vývoje. Současně firma hodlá přibalovat testovací
prostředí v němž bude probíhat ověřování funkčnosti herních titulů z hlediska
linie příběhu a zkušeností (či pokroku) hráčů.
XNA Studio dorazí na trh v průběhu příštího roku. První verze budou zaměřeny na
velké vývojové týmy. Cena novinky dosud nebyla upřesněna.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.