Yahoo získalo plátce

Společnost Yahoo příjemně překvapila analytiky i akcionáře podařilo se jí překonat vlastní plán a získat reálné...


Společnost Yahoo příjemně překvapila analytiky i akcionáře podařilo se jí
překonat vlastní plán a získat reálné příjmy z placených služeb.
Představitelé Yahoo uvedli, že již na začátku prosince splnili plán na celý rok
2002. Výše příjmů z placených služeb prozatím oznámena nebyla, počet platících
zákazníků však údajně překročil 2 miliony. Největší počet klientů využívá
nadstavbové funkce e-mailu, jehož základní varianta je prozatím dostupná zdarma.
Orientace na placené služby se stala prioritou Yahoo již v roce 2001, kdy firma
zaznamenala pokles příjmů z webové reklamy a z toho vyplývající nevalné
hospodářské výsledky. Změna strategie byla tehdy provázena výměnou managementu;
ten současný se rekrutuje především z manažerů "staré školy", tedy těch, kteří
mají zkušenosti spíše z klasických než internetových firem.
Společnost Yahoo také oznámila, že koupila firmu Inktomi. Inktomi je tvůrcem
fulltextové vyhledávací technologie, kterou používá či v minulosti používaly
např. Lycos, Amazon či Microsoft Network. Nákup přišel Yahoo na 230 milionů
dolarů. Příčinou akvizice je zřejmě fakt, že Yahoo začíná vnímat Google jako
svého konkurenta portál až dosud používal právě fulltext od Googlu.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.