Z ameriky přišla digitální smršť

Tradiční informační technologie procházejí obdobím pozvolného růstu, zato v digitální technice pro spotřebitele pr...


Tradiční informační technologie procházejí obdobím pozvolného růstu, zato v
digitální technice pro spotřebitele probíhá revoluce. Nejviditelnější je trh s
digitálními fotoaparáty, který zažívá doslova explozi. Každý měsíc se objevují
nové a nové typy přístrojů, jejichž výrobci bojují o budoucí umístění na nově
definovaném trhu. V dnešní Cover Story vám přinášíme pohled na jedno epicentrum
digitálního výbuchu veletrh PMA (Photo Marketing Association), který patří mezi
největší a nejdůležitější události svého druhu na světě. Všichni známí výrobci
digitální fototechniky na něm prezentují, co vše plánují v nejbližší době uvést
na trh a jakým směrem chtějí zaměřit své vývojové úsilí.
Veletrh PMA konaný v polovině února v americkém Las Vegas již přinesl, oproti
předchozím ročníkům, jasnou změnu původní otázky z formulace "Přestanou běžní
zákazníci používat analogový film?" na nové znění "Kdy se tak stane?"
Mnoho analytiků však odhaduje, že se fotografický film ani v budoucnu rozhodně
z trhu neztratí a bude následovat osud vinylových desek, které zažily své
znovuzrození a jsou některými profesionály využívány i dnes. Stejně tak různí
umělci a mistři fotografického řemesla budou analogový film využívat ještě po
desetiletí.
Letošní nadílka nových digitálních produktů na PMA je skutečně štědrá.
Například jenom Olympus představil sedm nových digitálních fotoaparátů najednou
od modelů pro "masy" po poloprofesionální přístroje. Další, Kodak, předvedl
"pouze" pět. Snažili se rovněž ostatní firma Canon veřejnosti ukázala tři nové
tiskárny s fotografickým výstupem.
Nedílnou součástí digitální fotografické techniky je i software. V této oblasti
měla hlavní slovo automatizace, jejímž příkladem byl software pro vytváření
panoramatických záběrů.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.