Za co platit? Otázka paušálu

K následujícímu zamyšlení mě přiměl krok sítě Internet OnLine. Tento poskytovatel připojení začal totiž zpoplat


K následujícímu zamyšlení mě přiměl krok sítě Internet OnLine. Tento
poskytovatel připojení začal totiž zpoplatňovat hostování serverů podle objemu
přenesených dat.
V zásadě tak dochází k paradoxní situaci: jako provozovatel serveru máte
nejspíše příjmy z webové reklamy. Čím více stránek se zobrazí, tím větší objem
bannerové inzerce. Pokud však neplatíte za hostování serveru paušálem, ale
podle objemu přenesených dat, rostou tak (nikoliv potenciálně) i vaše výdaje.
Musíte sledovat obě křivky a najít optimum.
Je to lehce komplikované a provozovatel serveru bude zcela logicky
upřednostňovat platbu paušálem. Totéž platí pro přístup k Internetu. Pokud
nemusíte počítat strávené minuty nebo přenášená data, jste tak nějak klidnější.
Na druhé straně vás však nic nenutí pracovat efektivně, třeba si při hledání na
AltaVistě vypnout zobrazení grafiky. Američtí ISP jsou dokonce nuceni odpojovat
abonenty, kteří si klidně odejdou na oběd a neobtěžují se ani odhlásit. A jako
určitý vrchol absurdity je pak možné chápat existenci softwaru, který za vás
nějakou činnost na Internetu předstírá, takže vás poskytovatel neodpojí a vy
nemusíte ztrácet minutu času opětovným přihlášením. Mají to tam za oceánem
starosti :-).
Zajímavé je, že u mobilních telefonů jsou velmi populární naopak předplacené
sady, kdy platíte přesně podle vaší aktivity. Přitom, z psychologického
hlediska se domnívám, že zejména poněkud upovídanější jedinci by velmi uvítali
možnost zatěžovat operátorovi síť hodinovými hovory a nic za to neplatit. Jakou
hodnotu by musel mít hypotetický měsíční paušál (zahrnující třeba volání mimo
pevnou síť a SMS), aby o něj byl zájem?
0 0903 / pah









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.