Zájem o notebooky

Populární je velký displej Výrazný růst prodeje notebooků ve třetím čtvrtletí tohoto roku, jak jej zaznamenaly spo...


Populární je velký displej
Výrazný růst prodeje notebooků ve třetím čtvrtletí tohoto roku, jak jej
zaznamenaly společnosti IDC a Gartner, ukazuje, že za prodejem nestojí jen
zájem o mobilní rysy zařízení.
Je jasné, že nákup podnítila i řada dalších aspektů. Zákazníci totiž po
nákupním cyklu, který byl podnícen rokem 2000, pořizují nyní počítače v nové
vlně. A ta pro ně představuje přenosná zařízení, která jsou výkonná a která
přitom nabízejí podobné vlastnosti jako tradiční desktopy.
Druhým faktorem, jenž v poslední době výrazně ovlivnil prodej notebooků, je
zvětšování a zkvalitňování displejů. Klíčovou se stává úhlopříčka o velikosti
17 palců. Notebooky s takto velkým displejem, které se zřejmě stanou
předvánočním hitem na trhu přenosných zařízení, představilo už několik firem.
První byla společnost Apple, i když její model byl poměrně drahý; následovaly
například firmy Hewlett-Packard a Toshiba. Tradiční výrobci, jako je Dell či
Sony, se k uvedení 17" notebooků chystají v blízké době.
Přestože je o velkodisplejové notebooky velký zájem, jejich ceny jsou stále
poměrně vysoké, což může řadu potenciálních zákazníků od koupě prozatím
odradit. Až cena poklesne, bude to podle odborníků znamenat doslova raketovvý
nástup jejich prodeje.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.