Zakletý Internet - Chápou firmy B2B?

Společnost Nextra určitě nepochybuje o budoucnosti tzv. nové ekonomiky, nicméně ji zajímalo, jak o možnostech Internet...


Společnost Nextra určitě nepochybuje o budoucnosti tzv. nové ekonomiky, nicméně
ji zajímalo, jak o možnostech Internetu jako média pro e-bussines smýšlejí
evropské firmy.
Dohodla se tedy se společností Info Worldwide a každé čtvrtletí zkoumá, co je v
této oblasti nového.
Závěry ze studie prováděné dotazováním více než tisíce malých a středních firem
(SMB) v 16 evropských zemích na přelomu tisíciletí jsou sice zajímavé, nicméně
nijak přehnaně optimistické. Stručně řečeno Internet je uznáván jako výborný
komunikační prostředek, nicméně ve vztahu k obchodování se velké důvěře netěší.
Jedna pětina firem z tohoto segmentu zatím nemá webové stránky. Dvě třetiny
firem nemají z těchto stránek žádný zisk, a většina firem (přes 60 %) ani
nečeká, že by se jim v roce 2001 podařilo na Webu nějaký zisk generovat. Ve
výhledu do roku 2003 jsou podniky poněkud optimističtější 14 % respondentů
očekává, že 1/5 jejich tržeb bude pocházet z Webu.
Jako základní komunikační kanály jsou v těchto firmách stále vnímány: pevná
telefonní linka a osobní jednání. Pokud však jde o reálné využití, tak vedou
technologie: na prvním místě se udržel klasický telefon, následován e-mailem a
mobilním telefonem.
Velmi zajímavý závěr vyplývá ze zkoumání zahlcenosti pracovníků informacemi.
Zdá se, že platí čím je země vyspělejší, tím méně se manažeři ve firmách
nechávají týrat stovkami e-mailů. Nestojí to za zamyšlení?
Tržby na Internetu
Jaké procento tržeb získaných na Internetu očekáváte v roce 2003?
zdroj: infoworldwide
1 0434 / dar









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.