Zaplaťte měšcem fazolí

Možná jste na ně už někde narazili. Visí si porůznu po webových stránkách, vypadají jako červené fazole a za jeji...


Možná jste na ně už někde narazili. Visí si porůznu po webových stránkách,
vypadají jako červené fazole a za jejich sběr můžete získat nějaké jiné
naturálie. Stačí se zaregistrovat na http://www.fazole.cz a potom navštěvovat
webové servery ze seznamu a za různé věci sbírat různý počet fazolí. Když se
budete hodně snažit, časem si za ně můžete možná i něco koupit.
Myšlenka cílené reklamy je již různě ve světě využívána, nyní se tedy ve větším
rozjíždí i u nás. Spočívá v tom, že všichni zájemci, kteří chtějí tímto
způsobem vydělávat, se zaregistrují u správce systému. Poté procházejí
tematicky či jinak členěným seznamem na serveru správce, aby zjistili, kde
všude si mohou přivydělat. Záleží na každém jednotlivci, zda bezhlavě brouzdá
sítí a sbírá všechny body, které najde, nebo zda tuto službu využívá jen v
rámci svého běžného pohybu v Síti.
Uživatelé se pokaždé, kdy mohou získat nějaké body, předem daným způsobem
identifikují (automaticky pomocí cookies nebo ručně zadáním požadovaných údajů,
s ohledem na použitý systém). Díky tomu může poskytovatel těchto bodů získat
přesnější údaje o tom, kdo jej navštívil nebo kdo využil jeho služeb. Tento
dárce si body prostě zakoupí u provozovatele služby a poté je nabízí za splnění
určitého úkolu. Buď za prosté prohlížení stránek, nebo za něco složitějšího
např. za registraci v informačním e-mailovém zpravodaji nebo za nákup zboží či
služeb. Přitom záleží jen na něm, kolik bodů za tu kterou činnost nabídne.
Provozovatel serveru může současně spolupracovat s tímto bonusovým systémem
tak, že nabízí své produkty částečně nebo zcela za používané body. Ty potom
může buď se správcem systému vyměnit za peníze, nebo znovu nabídnout uživatelům
ve své reklamní akci.
Sběratelé tedy postupně na své konto střádají body. Jakmile jich mají dost,
mohou za ně získat různé zboží nebo slevy, takže jde v podstatě o ekvivalent
peněz. Když se ale nyní podíváte do seznamu, co všechno (a za kolik) si můžete
za fazole koupit a kolik bodů můžete nejvýše nasbírat denně, vyjde vám, že
třeba na mobilní telefon byste si tímto způsobem vydělali za několik let.
Můžete samozřejmě získat i nějaké levnější záležitosti, ty ale většinou stojí
tak málo, že to prakticky nestojí za řeč.
Pokud jde o stranu provozovatelů serverů, zde se myšlenka cílené reklamy jeví
jako poměrně výhodná, alespoň pokud jde o prosté zvyšování počtu pravidelných
návštěvníků. Zadavatel získá poměrně přesné údaje o všech přilákaných
návštěvnících a navíc může i ušetřit. Klasické reklamní proužky v tomto pohledu
totiž vycházejí dráž, na druhou stranu ale zpravidla nejsou omezeny jen na
uživatele registrované v tom kterém bonusovém systému.
Proužkovou reklamu lze rozmístit v podstatě libovolně po světě, takže lze
očekávat mnohem širší okruh potenciálních návštěvníků. Pokud dále přihlédneme k
tomu, že řada sběratelů fazolí na server jen zabrousí a potom stejně odejde,
aniž by se o něco zajímala, nelze takové návštěvníky považovat za plnohodnotné.
Tedy shrnuto: ačkoliv se "fazolová" služba podle všeho ujme a najde si
dostatečný okruh uživatelů z obou stran, nelze ji rozhodně považovat za jedinou
a samospasitelnou. Může ale zcela jistě posloužit jako doplněk ke komplexnějším
reklamním akcím.
(jtp)
0 1892 / pahn









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.