Změny u vyhledávačů v ČR

Podle výsledků dubnového měření návštěvnosti služby Navrcholu.cz se potvrzuje, že klesá podíl Seznamu a naopak sto...


Podle výsledků dubnového měření návštěvnosti služby Navrcholu.cz se potvrzuje,
že klesá podíl Seznamu a naopak stoupá u Googlu.
Jedničkou mezi vyhledávači je stále Seznam.cz, jenž v dubnu obstaral téměř
polovinu přístupů na weby měřených systémem Navrcholu.cz. Jeho podíl je ale
menší než při předchozích měřeních (o pět procentních bodů proti listopadu 2004
a o dva procentní body proti únoru 2004). Podle analytika Ondřeje Bojara je však
největší změnou proti předchozím výsledkům zcela odlišná váha jednotlivých typů
vyhledávání v rámci Seznamu. Zatímco dříve byl páteří vyhledávání katalog, dnes
hraje primární roli fulltext.
Zajímavé je také posilování pozice Googlu, který v dubnu zaznamenal rekordní
podíl za posledních čtrnáct měsíců (29 %).
Na rozdíl od Seznamu nebo Googlu se podíly ostatních vyhledávačů (Centrum,
Atlas, Jyxo) pohybují v přibližně stejných poměrech jako loni a nedošlo u nich k
výrazným změnám.









Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.