Google vás také sleduje, ukázaly interní e-maily

3. 5. 2011

Sdílet

Série interních e-mailů z loňského roku ukázala, jak moc je sledování polohy pro Google důležité. Zároveň jde o další munici pro ochránce soukromí.

Autorem e-mailů je současný generální ředitel Googlu, Lary Page, který se v nich zabývá rozhodnutím Motoroly nadále nepoužívat pro své telefony sledovací systémy od Googlu, nýbrž obdobnou technologii od konkurenční společnosti Skyhook. Podle e-mailů, které získal deník San Jose Mercury News, nebyl Page tímto krokem Motoroly příliš nadšen. Ty samé e-maily jsou nyní také součástí soudních dokumentů vztahujících se ke sporu Googlu se společností Skyhook.

„Můžete mi na to odpovědět,“ ptá se Page svého výkonného týmu, jak je možné, že Motorola přešla ke konkurenci. Většina z nich mu odpověděla obratem, mezi nimi i Andy Rubin, hlava vývoje systému Android. Všichni Page ujišťují, že data ze sledování polohy jsou pro Google skutečně důležitá. Zmiňují se také o shromažďování dat z Wi-Fi hotspotů prostřednictvím vozidel služby Street View, za kterou Google sklidil velkou kritiku.

Jak Google, tak i Skyhook, využívají Wi-Fi hotspotů pro určení polohy smartphonů pomocí triangulace. Obě společnosti zvolili tento postup, protože data z věží mobilních operátorů jsou často velmi nepřesná. Lokalizační data jsou pro obě společnosti velkým byznysem. Mohou je využít třeba pro cílenou reklamu a velkou roli hrají i při vývoji aplikací typu Foursquare. Zároveň ale každý, kdo by chtěl takových dat využít pro svůj prospěch, musí počítat s tím, že na sebe strhne nechtěnou pozornost státních organizací, ochránců soukromí a hlavně samotných uživatelů.