Hlavní navigace

Symantec: Uživatelé zveřejňují na webu i velmi citlivá data

7. 9. 2009

Sdílet

Třetina uživatelů internetu pod 25 let tvrdí, že se nestarají o své "digital tattoo" (zahrnující citlivá data o nich) a věci, které zveřejňují online, alespoň podle údajů společnosti Symantec.

Podle společnosti Symantec je "digital tattoo" vytvářeno všemi osobními informacemi, které uživatelé zveřejňují online a může být lehce vyhledány pomocí vyhledávacích enginu.

Dále tato společnost zabývající se bezpečností zveřejnila, že skoro dvě třetiny z dotázaných uploadují osobní fotografie, 79 procent uvádí online alespoň část jejich adresy a skoro polovina poskytuje na webu svoje telefoní číslo.

Každý desátý uživatel zveřejnil na webu bankovní detaily svého účtu mimo online obchody a jeden z dvaceti poskytl své číslo pasu.

"Kvůli touze co nejrychleji využívat výhod online sdílení informací si spousta mladých uživatelů zřizuje online databanky nebo "tattoo", které je stejně jako v běžném životě velmi těžké odstranit," tvrdí Caroline Cockerill, právnička společnosti Symantec.

"Většinou ani nevědí nebo zapomenou na to, že velká část těchto dat se dá lehce vyhledat kýmkoli. A v mnoha případech jsou data legálně uschována na sítích nebo pamětích i když to vypadá, že byla vymazána."

Podle společnosti Symantec dvě třetiny britských uživatelů internetu byly rozrušeny vlivem jejich "digital tattoo" na jejich reputaci a 31 procent lidí mladších 25 let přiznalo, že by rádi vymazali některá svá data z internetu.

Nicméně starší uživatelé si dávají na data větší pozor, méně než třetina z uživatelů mezi 36 a 45 lety zveřejňuje online své fotky a ještě méně je tomu u lidí starších 45 let, pouhých 5 procent.

Firma Symantec radí uživatelům, aby si častěji zkontrolovali nastavení soukromí na sociálních sítích, pokud chtějí předejít tomu, aby jejich data viděl někdo nechtěný. Další radou je lépe přemýšlet než uživatel zveřejní nějaký komentář nebo fotku a samozřejmě zakázat zobrazování osobních informací jako jsou data narození nebo jiná cenná data, která by mohl někdo využít ve svůj prospěch a v neprospěch uživatele.

"V médiích můžeme vidět příběhy, kdy lidé přišli o práci kvůli nelichotivým komentářům nebo nevhodným fotkám zveřejněným online pro všechny uživatele," připomíná Cockerill.

"Sociální sítě jsou skvělá věc, ale lidé by měli lépe přemýšlet o tom, co zveřejňují a jestli jim to nemůže přivodit nějaké problémy."