Herní konzole Ouya míří k prvním uživatelům

Herní konzole, o které si experti myslí, že otřese herním průmyslem, se začíná prodávat.

Herní konzole Ouya míří k prvním uživatelům


Projekt levné herní konzole Ouya vznikl v roce 2012, kdy Julie Uhrmanová, veteránka herního průmyslu, sestavila tým vývojářů a peníze na vývoj získala pomocí KickStarture, kde jí crowdfunding pomohl nasbírat 8 milionů dolarů od 63 416 zájemců, což z Ouyi činí druhý nejúspěšnější projekt v historii KickStarteru.

Ouya stojí 99 dolarů a běží na ní operační systém Android. Malou krychli lze otevřít a upgradovat, pokud bude mít uživatel zájem. Je sestavena z maximálně standardizovaných a běžně dostupných komponent, což jí pomáhá minimalizovat výrobní náklady a současně problémy s kompatibilitou.

Hry této platformy budou stát zlomek cen tradičních her pro konzole a budou srovnatelné s cenovými relacemi her pro mobily a tablety. Konzole ovšem budu vstupovat na trh, kterému dominují velcí hráči, jako je PlayStation a Xbox. Zahájení oficiálního prodeje bylo plánováno na červen 2013, ale společnosti již dnes začíná rozesílat konzole mezi první z těch, kdo přispěli k financování projektu, a všichni ostatní již zařízení mohou objednávat.

Platforma Ouya sází na sílící popularity levných a často nezávisle vyvinutých her. Mobilní zařízení představují rostoucí segment herního trhu a přitahují miliony příležitostných hráčů, kteří nejsou ochotni investovat do drahých specializovaných zařízení, ale o hry zájem mají.

Tradiční platformy, jako je DS firmy Nintendo nebo PlayStation od Sony, nabízejí herní tituly v cenových relacích mezi 900 a 1 600 korunami, zatímco hry stahované z aplikačních obchodů jsou výrazně levnější nebo dokonce zdarma.

Vývojáři na těchto platformách hledají nové způsoby monetizace, například možnosti přikupovat herní úrovně. Ouy je první větší pokus o rozšíření tohoto trendu i do oblasti stacionárních herních konzolí v domácnostech. Podle herního analytika Pierse Hardinga Rollse zůstával segment videoher víceméně nezměněn. „Ouya přivede do této oblasti další společnosti a přinutí je, aby tomuto segmentu věnovaly větší pozornost. Budou muset být agresivnější a přistoupit na nové obchodní modely, otevřít své distribuční kanály.“

Ouya je první společnost a platforma, která se zaměří výhradně na tento herní segment – pravděpodobně bude nejlevnější – ale brzy se k ní připojí další. Budou to další malí konkurenti, ale i velcí hráči, jako je Nvidia, tradiční výrobce grafického hardwaru, nebo Valve, herní gigant, který již ohlásil vlastní konzoli Steambox, která bude sázet na velmi populární systém síťové distribuce her Steam.

Podle Julie Uhrmanové ale největším přínosem levných konzolí tohoto typu bude, že usnadní vstup nových a malých výrobců her na trh, stejně jako se tomu stalo v případě mobilních platforem.

Úvodní foto: © Ouya










Komentáře