Hodinky Samsung Galaxy Gear ještě potřebují čas

První recenze hodinek Galaxy Gear ukazují na nedozrálý produkt – dle přiznání představitelů Samsungu jsou opravdu ušité poněkud horkou jehlou.

Hodinky Samsung Galaxy Gear ještě potřebují čas


David Eu, vedoucí centra pro inovace firmy Samsung, nedávno přiznal, že chytré hodinky Galaxy Gear mají špatné hodnocení a jsou prozatím „nedozrálé a jejich čas ještě nenastal“. Podle Eua čas velkých prodejů teprve přijde a bude velkou příležitostí nejen pro Samsung, ale pro každého výrobce hardwaru...

Podle nepotvrzených zpráv korejského časopisu Business Korea se prozatím prodalo necelých 50 000 kusů hodinek, které se na trh dostaly  letos v září za přibližně 360 eur. Na oficiální údaje potvrzené firmou Samsung teprve čekáme, ale je již očividné, že prodeje budou velký zklamáním, hluboko pod očekáváním. Ostatně, již během premiéry hodinek Galaxy Gear je např. Ian Fogg, ředitel výzkumu mobilů firmy IHS, označil za „prototyp maskovaný jako komerční produkt“ a nepovažoval za pravděpodobné, že na trhu uspěje.

„Zařízení vykazuje řadu nedostatků, včetně příliš vysoké ceny, krátké životnosti baterie, a má nálepku doplňkového zařízení s omezenou kompatibilitou. Výsledkem je, že Galaxy Gear pravděpodobně nebudou úspěšným produktem a Samsung bude muset pokus zopakovat s jiným, propracovanějším výrobkem.“

Za zmínku jistě stojí, že ještě v září jeden z vedoucích pracovníků Samsungu zaslal komentář do Korean Times, kde přiznal, že těmto hodinkám chybí nějaká význačná nová vlastnost a že „další investice do uživatelského rozhraní zařízení zlepší ve smyslu uspokojení uživatelů.“ Podle nepotvrzených zpráv by Samsung již měl mít připravenou druhou verzi Galaxy Gear pro lednovou výstavu spotřební elektroniky CES v americkém Las Vegas, popřípadě březnovou konferenci Mobile World Congress ve španělské Barceloně.

V tomto okamžiku Samsung zřejmě prodává přibližně 900 kusů hodinek denně, ale oficiálních údajů se zřejmě nedočkáme, dokud nebude překročen významnější počet celkově prodaných kusů, např. 500 000 – což je ale více než desetinásobek současné reality. Tyto výsledky je třeba považovat za obzvláště slabé, pokud vezmeme v úvahu nasazené marketingové akce a to, že jsou hodinky prodávány i v balíčku s Galaxy Note 3.

Galaxy Gear přitom nejsou prvními chytrými hodinkami na trhu, prvenství patří Sony LiveView a chytrým hodinkám startupu Pebble (který byl financován pomocí kampaně na KickStarteru). Celkově se v loňském roce prodalo okolo 330 000 chytrých hodinek, především díky firmám Sony a Motorola. Analytici očekávají, že letos by celkové prodeje měly dosáhnout 500 000 kusů, zatímco trh roku 2014 by měl expandovat na 5 milionů. Bez ohledu na pomalý start jde ale podle převážné většiny komentátorů o důležitou novou produktovou kategorii ve světě spotřební elektroniky.

Úvodní foto: © Samsung










Komentáře