iPad: Kolik vydělá Apple na jednom prodaném tabletu?

Analytici spočítali, jakou částku Apple vydělá na každém prodaném iPadu, od nejlevnějšího po nejdražší model. Tyto zisky rozhodně nejsou zanedbatelné.


Brian Marshall z analytické společnosti BroadPoint AmTech konkrétně předpokládá, že ceny dílů a výroby nejlevnějšího 499dolarového modelu bez podpory 3G sítí budou 270,50 dolarů, přičemž samotný výrobní proces obnáší zhruba 10 dolarů z této částky. Analytici dále počítají se zhruba 20 dolarovými náklady na jeden kus v rámci záručního servisu, což dohromady dělá 290,50 dolar. Z toho vyplývá, že na jednom přístroji se základní výbavou bude mít Apple profit 208,5 dolarů. To rozhodně není málo a konkrétně se jedná o marži ve výši 42,9 %.

Nejdražším dílem je 9,7“ LCD dotykový displej, jehož cena je 100 dolarů. 16GB paměť pro ukládání dat a hliníková konstrukce pak každá vyjde asi na 25 dolarů. Procesor A4 s frekvencí 1 GHz, kterým jsou všechny iPady vybaveny, pak má hodnotu 15 dolarů. Tento procesor, který si Apple mimochodem sám vyrábí, je produktem inženýrů společnosti P.A. Semi, sídlící v Kalifornii, kterou Apple koupil v roce 2008 a s největší pravděpodobností se jedná o variantu jednojádrového procesoru ARM s jádrem Cortex-A9.

Ještě větší výdělky bude mít Apple na modelech s podporou 3G, které jsou dražší o 130 dolarů a mají navíc jen malý kousek hardwaru přidávající podporu této technologie. Marshall spočítal, že výrobní náklady pro 16 GB iPad s podporou 3G, který se má prodávat za 629 dolarů, se budou pohybovat kolem 306,5 dolary, což je jen i 16 dolarů více, než u modelu s Wi-Fi a výdělek Applu se tak dostane na 52 %. 32GB iPad s podporou 3G pak má náklady na výrobu 332 dolarů, ale vzhledem k prodejní ceně 729 dolarů přinese Applu marži ve výši 55,1 %. Na nejdražším modelu za 829 dolarů pak Apple při nákladech 383 dolarů vydělá rovných 446 dolarů.

Analytik očekává, že modely vybavené jen podporou Wi-Fi se budou prodávat lépe, než dražší modely s 3G a první odhady mluví o tom, že Apple by jen za letošní rok mohl prodat 2,2 až 7 milionů těchto svých tabletů, kompatibilních se smartphony iPhone. Díky tomu by se iPad stal pro Apple dalším „zlatým dolem“.

Vysoká marže je pro produkty Applu typická a běžně přesahuje podle analytiků 40 %. U iPhone 3GS je to dokonce přes 60 %.

Ezra Gottheil, analytik společnosti Technology Business Research označuje cenu 499 dolarů za nejlevnější model iPadu za velmi agresivní a je možné, že se tyto přístroje stanou přímou konkurencí pro dosud velmi populární netbooky. Svůj odhad ceny iPadu by měla v nejbližší době zveřejnit i společnost iSuppli, nicméně lze očekávat, že se dostane k obdobným číslům.

Bližší informace o oficiální prentaci iPadu Stevem Jobsem pak najdete v článku Apple představil svůj tablet iPad. Je opravdu tak revoluční?











Komentáře