Kindle Fire druhým nejžádanějším tabletem na světě

Amazon s levným tabletem Kindle Fire slaví úspěch, podařilo se mu to co dlouhou dobu předtím nikomu jinému – skutečně zazářit na trhu tabletů.

Kindle Fire druhým nejžádanějším tabletem na světě


Podle průzkumu společnosti IHS získá Amazon s tabletem Kindle Fire ve čtvrtém kvartálu téměř 14% podíl na trhu a umístí se tak hned na druhém místě za zdánlivě neporazitelným iPadem od Applu. Ten si totiž i nadále podle IHS udrží podíl 65 %.

Předběžné odhady konkrétně ukazují, že do konce roku se prodá 3,9 milionu tabletů Kindle Fire, zatímco iPadů se po celém světě jen za poslední kvartál prodá celých 18,6 milionů. V úvahu je ovšem potřeba vzít fakt, že Kindle Fire je nabízen teprve od 14. listopadu, takže v jeho případě nejde o celé čtvrtletí, ale jen o jeho polovinu. Prodeje v dalších kvartálech by tak mohly být ještě značně lepší.

Jak je vidět, podařilo se Amazonu způsobit na trhu dostatečné nadšení, nicméně místo na podílu iPadu Kindle Fire spíše kanibalizuje na levnějších modelech tabletů s Androidem, které cílily na méně náročné uživatele. Co se týká dalších výrobců, ti jsou až daleko za Amazonem, třetí Samsung se svými nejrůznějšími modely tabletů Galaxy by měl prodat jen 1,37 milionu kusů a získat podíl 4,8 % a těsně za Samsungem na čtvrtém místě pravděpodobně skončí další levný model, Nook od společnosti Barnes & Noble s podílem 4,7 %, respektive 1,32 miliony prodanými kusy.

IHS navíc informuje, že trh s tablety opět roste a analytici opět zrevidovali svůj odhad směrem nahoru o celých 7,7 % a očekávají, že se letos prodá po celém světě 64,7 milionu tabletů. Důvodem k této revizi odhadu je právě příchod levných značkových tabletů Kindle Fire a Nook za cenu 199, respektive 249 dolarů, které podle analytiků přilákají novou skupinu kupujících, které si tablety za cenu kolem 499 dolarů nemohli dovolit nebo do nich prostě nechtěli takovou sumu zainvestovat.

IHS dále spekuluje, že je možné, že cenová politika Amazonu by mohla přinutit snížit ceny i Apple a například při uvedení iPadu 3 v příštím roce by mohla výrazněji klesnout i cena stávajícího modelu iPad 2. Nicméně tato strategie je celkem běžná a Apple i u posledních generací smartphonů iPhone vždy začne nabízet starší model za nižší cenu když už jen a trhu nová verze.











Komentáře