Koncept Intel Inside míří na cloud

V roce 1991 Intel spustil program Intel Inside, v rámci kterého se jeho procesory dostaly do milionů PC po celém světě. A nyní, o více než dvacet let později, společnost spouští stejný koncept na cloudu.

Koncept Intel Inside míří na cloud


Intel včera uvedl, že firmy platící tisíce dolarů poskytovatelům za hosting a další cloudové služby vlastně nevědí, jaké procesory servery třetích stran využívají. Nový program s názvem „Intel Cloud Technology“ se má na tuto věc zaměřit. Do programu se zatím registrovalo šestnáct poskytovatelů cloudových služeb včetně Vritustream a Rackspace. „Cloudoví zákazníci chtějí vědět, na jaké technologii jejich aplikace běží, protože to má přímý vliv na jejich podnikání,“ uvedl v prohlášení Jason Wasman, viceprezident divize Intel Data Center Group. „Díky našemu programu to bude vůbec poprvé, co si uživatelé budou moci vybrat technologie, jež jsou pro jejich aplikace na cloudu optimální.“

Podle analytika společnosti Moor Insights Patricka Moorheada je hlavním cílem nového programu „de-anonymizovat“ tradiční fungování nabídky serverů. „Viděl jsem ty staré servery u některých poskytovatelů,“ dodal Moorhead s tím, že program Intel Cloud Technology je primárně zaměřen na malé firmy a domácí podnikatele, kteří jsou spokojenější, když si mohou vybrat procesor od Intelu namísto levných alternativ od jiných firem. Intel má totiž obavy z toho, že poskytovatelé cloudu vsadí raději na levné procesory od AMD či ARM a tržby z jeho tradičních procesorů začnou klesat. Výrobci serverů v poslední době čím dál více zvažují tzv. heterogenní počítačové prostředí, kde jsou speciální nízkoenergetické servery využívány pro specifické potřeby.

Například společnosti jako Facebook si staví servery, které mají co nejvíce šetřit náklady díky projektům typu Open Compute Project. „Proto Intel vytvořil program ,Cloud powered by Intel‘. Velcí poskytovatelé díky němu mohou ujistit své uživatele, že se o jejich data starají servery postavené na procesorech od Intelu, stejně jako je to u serverů v jejich vlastních datových centrech,“ uvádí Intel v propagačním videu.

Opravdový účel programu je však trochu jiný. „Inel uvedl, že povede přímé marketingové kampaně a bude se účastnit na dalších přidružených aktivitách spolu s poskytovateli.“ To v praxi znamená, že Intel bude poskytovatelům zajišťovat přísun finančních prostředků, které mohou být využity na marketing, pokud tito na oplátku budou využívat jeho procesory. Poskytovatelé cloudových řešení tak budou mí větší jistotu, že si lidé jejich řešení zvolí. „Když uživatelé porovnávají dva produkty, vždy si raději zvolí ten značkový s nálepkou Intel Xeon na hardwaru, kterou znají,“ dodal Moorhead. Mluvčí Intelu odmítl uvést přesnou částku, kterou společnost plánuje na marketingové účely vyčlenit.

 

Úvodní foto: © AA+W - Fotolia.com










Komentáře