Microsoft cílí s Windows S na zaměstnance

Nové levné počítače Microsoftu mají zamezit pronikání Chromebooků. Windows S nově míří do firemního sektoru.

Microsoft cílí s Windows S na zaměstnance


Microsoft v dubnu oznámil práci na novém typu počítače známém jako Windows S. Cílem bylo nabídnout levný přístroj s omezenou funkcionalitou, který by byl konkurencí webcentrickým Chromebookům či některým tabletům nebo smartphonům, které už v mnoha situacích dokáží zastoupit PC. Microsoft se obával, že s úspěchem Chromebooků může Google proniknout na trhy tradičně ovládané počítači s Windows.

Je sice fakt, že Chromebookům se dosud dařilo hlavně v oblasti vzdělávání a školství, kde je nízká cena staví do jednoznačně výhodné pozice, postupně se však spolu s některými smartphony začaly dostávat i za její hranice, což Microsoft vnímá jako potenciální hrozbu. Zrodil se tedy atraktivní koncept levných počítačů běžících na derivátu Windows.

Oproti dřívější strategii však Microsoft obrátil a přišel s prohlášením, které může mít výrazný dopad na jeho schopnost prodávat Windows S a potlačit rozlet Chromebooků. Společnost totiž představila dva produkty primárně mířící na zaměstnanecký sektor, tedy nikoliv do školství – Windows 365 F1 a Office 365 F1. První obsahuje komplet programů Office 365, Windows 10, Enterprise Mobility + Security, Skype, SharePoint, Yammer, Groups, Streams a StaffHub, levnější Office 365 F1 je skromnější: Office online, Skype, Yammer, SharePoint, Teams a StaffHub.

Podrobnosti kolem těchto dvou nových produktů jsou zatím stále malinko matoucí, ale můžeme říct, že Microsoft v zásadě vytvořil balíček pro větší firemní klientelu, která si už licencuje programy Enterprise Windows, a druhý pro menší a méně náročné podniky.

Microsoftu v posledních letech šlape silně na paty Google a další online aplikace využívané v na cenu citlivých odvětvích a na levnějších zařízeních, včetně smartphonů. A zatímco v segmentu velkých firem a korporací se může Microsoft spolehnout na loajalitu svých klientů, v segmentu menších firem, kde přechody mezi různými cloudovými SaaS řešeními nejsou tak nákladné, tak silnou pozici nemá.

S přístupem upřednostňujícím firmy, potažmo určitá oddělení v rámci velkých korporací, Microsoft vytváří důvod pro to, aby tyto neopouštěly jeho produkty v segmentu, který se stává čím dál citlivějším na cenu. A vybavení pracovníků levnými nástroji typu Windows S, může být klíčovým prvkem obrany proti pronikání Googlu a jeho Chromebooků. A to i přesto, že marže budou v případě těchto zařízení nižší, než jaké jsou u řad tradičních PC.

Microsoft má samozřejmě ještě celou cestu s Windows S před sebou a chvíli potrvá, než budeme moct zhodnotit, zda byla úspěšná, pokud by se na ni však nevydal, nepochybně by přišel o další tržní pozice ve prospěch nové generace konkurentů a mobilních platforem.

Úvodní foto: HP










Komentáře