Nejoblíbenějším zařízením s Android Wear je zatím Moto 360

Ve třetím čtvrtletí tohoto roku se podle společnosti Canalys prodalo téměř pět milionů chytrých náramků, což je výrazný meziroční nárůst. A vůbec nejúspěšnějším chytrým náramkem s novým operačním systémem Android Wear se stalo Moto 360 od společnosti Motorola Mobility.

Nejoblíbenějším zařízením s Android Wear je zatím Moto 360


Podle Canalys pomohl Moto 360 porazit konkurenci s operačním systémem Android Wear především přitažlivý design. Moto 360 v uplynulém čtvrtletí mělo mezi všemi prodanými chytrými náramky 15% podíl.

LG na zájem o zařízení od Motoroly rychle reagovalo vydáním svých G Watch R, které mají - stejně jako Moto 360 - kulatý ciferník. Lídrem na trhu se všemi chytrými náramky, tedy nejen těmi s Android Wear, se stal Samsung, který začal experimentovat se svým v pořadí již šestým náramkem Gear S, jenž má tentokrát větší displej a umí se lépe propojit s mobilními telefony.

I když je Android Wear poměrně mladou platformou, půjde podle Canalys v blízké budoucnosti o jeden z nejpoužívanějších operačních systémů u těchto chytrých zařízení. Očekává se, že Android Wear bude vedle Apple Watch OS jedním ze dvou dominantních operačních systémů na trhu.

„Představení Apple Watch ve třetím čtvrtletí pravděpodobně mělo vliv na prodej stávajících zařízení na trhu,“ uvedl analytik Daniel Matte z Canalys. „Trh s chytrými náramky mezi druhým a třetím čtvrtletím příliš nerostl, avšak vezmeme-li v úvahu, že na celém světě máme 1,8 miliardy androidových smartphonů, je zde velký potenciál.“

Mezi náramky se základními funkcemi se na prvním a druhém místě ve třetím čtvrtletí umístily ty od společností Fitbit a Jawbone. Firmy Garmin, Xiaomi a Huawei pak přeskočily bývalého lídra na trhu s chytrými náramky Nike a obsadily třetí, čtvrtou a pátou příčku.

„Low-endové jednoduché náramky, které poskytují základní monitorovací funkce, jsou čím dál populárnější a před Vánocemi zaplaví trh, především v Číně,“ dodal analytik Jingwen Wang z Canalys. „Společnosti Fitbit, Jawbone a další lídři na trhu si to uvědomují, a proto nedávno představily levné náramky s novými senzory a funkcemi.“

Po představení platformy Apple HealthKit byly v uplynulých měsících uvedeny na trh konkurenční Google Fit, Microsoft Health a Samsung Digital Health Platform.

Microsoft pak přišel se svým náramkem Microsoft Band, který sice po hardwarové stránce nepatří k tomu nejlepšímu na trhu, podle analytiků je od amerického gigantu chytré, že se na tento rozvíjející trh pustil. Trh s chytrou elektronikou totiž otevírá nové možnosti pro řadu aplikací a služeb nejen v oblasti zdraví a fitness.

Úvodní foto: Robert Nyman, Flickr










Komentáře