Nvidia: 192jádrový GPU Tegra K1 pro mobilní zařízení

Nvidia předvedla svůj nový grafický procesor Tegra K1, který obsahuje 192jadrové GPU na jediném čipu a přinese výkon na úrovni herních konzolí do mobilních zařízení.

Nvidia: 192jádrový GPU Tegra K1 pro mobilní zařízení


Před oficiálním zahájením výstavy CES v Las Vegas ředitel Nvidie Jen-Hsun Huang předvedl novou generaci grafických čipů označovaných jako T1. Tegra K1 se od předcházející generací liší tím, že používá stejnou architekturu Kepler jako grafické karty GeForce určené pro stolní počítače, ale používané také v superpočítačích.

Společná architektura po svět mobilní i stolní umožní vývojářům oslovit se svými hrami širší publikum a současně koncoví uživatelé by měli získat plynulejší a realističtější grafiku v okamžíčcích, kdy hrají na svém mobilním zařízení.

Huang prohlásil, že společnost Epic Games právě portuje svůj grafických engine Unreal engine 4, který používá velké množství vývojářů, na Tegra K1. To znamená, že nejnovější hry z herních konzolí by měly být k dispozici i na mobilních zařízeních, i když žádný konkrétní titul nebyl zatím oficiálně potvrzen.

Zástupce Nvidie předvedla jednoduchou hru, která má maximálně využít schopností Unreal Engine 4 nad procesorem K1. Zobrazuje temné sklepení, kde po zdech stéká voda a matné osvětlení se fotorealisticky odráží od kovových předmětů. Demo využívá technologie globálního osvětlení (global illumnation), která vyvolává pocit, že světlo se odráží od všech povrchů a nepochází z jediného zdroje.

Tegra K1 bude nabízena ve dvou verzích, obě budou kombinovat 192 grafických jader s uzpůsobenou verzí procesoru architektury ARM. První verze bude obsahovat pouze 32bitový čtyřjádrový procesor licence ARM Cortex-A15 běžící na 2,3 GHz a objeví se v prvním pololetí tohoto roku. Druhá verze má CPU dokonce 64bitové, se dvěma jádry A8 o 2,5 GHz. Tento procesor je výsledkem čtyřletého projektu Denver a je to poprvé, kdy Nvidia poskytla bližší specifikace. K dispozici by měl být až v druhé polovině roku 2014. Cenové relace nejsou zatím k dispozici, ale lze očekávat, že by neměly výrazně zvednout současné cenové relace mobilních zařízení.

Nvidia doufá, že se Tegra K1 nebude používat jen pro hry. Pracuje na projektu, který vyvíjí programy pro automobilový průmysl, konkrétně pro jejich předváděcí místnosti. Ty by prodejcům měly umožnit realisticky zobrazit zákazníkem zvolenou barevnou variantu vozu a jeho vybavení, včetně možnosti prezentovat jej v různých prostředích.

K1 by současně mohla být používána i ve vlastních vozech, kde by mělo být součástí řešení bránících havárii a samozřejmě ovládacích a zobrazovacích prvků.

 

Úvodní foto: © James Niccolai - IDG










Komentáře