Project Alloy – virtuální realita Intelu v novém provedení

V závěru roku se na trhu objeví nový typ „soběstačných“ headsetů pro virtuální realitu od Intelu.

Project Alloy – virtuální realita Intelu v novém provedení


Společnost Intel je odhodlána pustit do světa Project Alloy – VR headset nezávislý na připojení k dalšímu zařízení. V prodeji se má objevit v posledním kvartále letošního roku, tedy ani ne půldruhého roku od chvíle, co jej poprvé představila.

Zatím však stále není jasné, na kolik zájemce přijde nebo která společnost ho bude vyrábět, šéf Intelu Brian Krzanich na veletrhu CES pouze uvedl, že bude k dispozici u „partnerů společnosti“.

Poject Alloy má uživatelům zprostředkovat špičkovou virtuální realitu bez nutnosti připojení k počítači. Zážitek mají umocnit rovněž vnější kamery umístěné na přední straně setu určené k analýze prostředí, v němž se uživatel nachází.

Zájemci o virtuální realitu mají v současnosti v zásadě dvě možnosti, jde-li o headsety: buď použít těžkopádné modely jako jsou Oculus Rift či HTC Vive propojené s dodatečným zařízením, anebo si poradit s chytrým telefonem a headsetem jako Daydream View od Googlu či Samsung Gear VR. Project Alloy by se měl nacházet někde mezi těmito dvěma variantami.

A aby mohl požadovaného výsledku docílit, disponuje procesorem od Intelu, dvojicí kamer RealSense, baterií, displejem, sluchátky a dalšími drobnostmi integrovanými – a to je zásadní – do jediného zařízení.

Aplikace pro Alloy navržené přitom dokážou pracovat s rozšířenou realitou; to znamená, že buď mohou promítnout digitální prostředí přes to reálné anebo jej digitálním zcela nahradit (v demu, které Intel prezentoval na veletrhu CES, byli k vidění dva muži hrající virtuální střílečku v prostředí obývacího pokoje, sedící na gauči, který v herním prostředí nahradil digitální bunkr).

Jedna z hlavních výhod Projectu Alloy spočívá v jeho mobilitě. HTC Vive či Oculus Rift sice uživateli umožňují pohyb, je zde ale předpoklad specifické úpravy herního prostoru a vždy hrozící riziko spjaté s překážející kabeláží. A ač si na rozšíření Alloye ještě musíme počkat, ostatní výrobci, včetně třeba právě Oculusu, už jeho pojetí začínají následovat.

Úvodní foto: IDGNS










Komentáře