Surface prozatím přežil, další strategie Microsoftu je nejistá

I když tablet Surface podle všeho přežije reorganizaci uvnitř Microsoftu, podle expertů není zřejmé, jaké plány do budoucna Microsoft s těmito zařízeními má.

Surface prozatím přežil, další strategie Microsoftu je nejistá


Microsoft minulý týden oficiálně oznámil, že propustí 18 000 lidí, což představuje 14 % jeho pracovní síly. Asi dvě třetiny z tohoto počtu propuštěných se rekrutují z řad bývalých zaměstnanců Nokie, kteří do Microsoftu přešli s akvizicí hlavní divize této finské společnosti. Propouštět se začne ihned, okolo 5000 lidí se však o svém odchodu dozví až v průběhu příštího roku.

Spolu s oznámením o propouštění Microsoft také uvedl, že končí experiment s Androidem, který poháněl smartphony řady Nokia X. „Chceme z produktů Nokia X udělat telefony řady Lumia, které poběží na Windows,“ uvedl šéf Microsoftu Satya Nadella v otevřeném dopise svým zaměstnancům. Microsoft však jasně uvedl, že tablet Surface i nadále přežije. „Týmy zabývající se vývojem Surface a Xboxu restruktualizací prošly již minulý rok, takže se jich změny příliš nedotknou,“ uvedl šéf divize Zařízení v Microsoftu Stephen Elop.

„I nadále budeme na trh dodávat své ikonické tablety tak, aby doplňovaly nabídku našich OEM partnerů,“ dodal Elop. I když někteří analytici na Wall Street si myslí, že by Microsoft měl se Surface a Xboxem skoncovat a soustředit se na výnosnější byznys se službami a softwarem, experti kontaktovaní ComputerWorldem nebyli příliš překvapeni, že Surface v rámci restruktualizace přežil.

„Nejsem překvapen, že si Microsoft Surface ponechává,“ uvedl Patrick Moorhead ze společnosti Moor Insights & Strategy, „i když stoprocentně nezapadá do strategie mobility a cloudu, podporuje tuto strategii, jelikož propojuje hardware, software a služby.“ A souhlasí i ostatní. „Ne, nemyslel jsem si, že by Surface jen tak odkopli,“ řekl Wes Miller z firmy Directions on Microsoft. „Surface je pro ně velká sázka do budoucna a Surface Pro 3 je mnohem populárnější, než předchozí modely.“

Microsoft začal prodávat třetí generaci Surface s Windows 8.1 minulý měsíc. Zařízení začíná na 799 dolarech, respektive 929 dolarech s (nezbytnou) klávesnicí.

„Pořád mi není jasné, jakou roli budou tato zařízení hrát především na rozvojových trzích,“ řekla Carolina Milanesi z Kantar WorldPanel Comtech. „Stále není jasné, jakou roli bude Nokia hrát u tabletů. Surface je prémiovým produktem, proto je možné, že Microsoft představí i další tablety pod brandem Nokie, které budou levnější.“ Analytici se však shodují na jednom - Microsoft by měl svou strategii blíže vysvětlit. „Buď se jim to nepodařilo řádně vysvětlit, nebo ještě nepřišli na to, jakou cestou se vydají,“ uzavřela Milanesi.

 

Úvodní foto: © Microsoft










Komentáře