Švýcarští hodináři se pouštějí do výroby smartwatch, inspirovali jej Apple Watch

Vypadá to, že „smartwatch“ ve Švýcarsku již není sprostým slovem. Na největším světovém veletrhu s luxusními hodinkami Baselworld tento rok své vlastní chytré hodinky vystavovala řada klasických hodinářských firem, u nichž by to ještě před rokem nikdo nečekal. Impuls získaly z Apple Watch.

Švýcarští hodináři se pouštějí do výroby smartwatch, inspirovali jej Apple Watch


Podle představitelů známých hodinářských značek budou high-endové smartwatch spíše o designu, zpracování a luxusu, než o funkcích.

„Chceme vytvářet produkty, které tady s námi budou dlouho, avšak budou využívat výhod smartwatch,“ uvedl Ronnie Bernheim ze společnosti Mondaine Watch, která vystavovala jednoduché chytré hodinky Helvetica 1. Ty mají kulatý ciferník stejně jako jejich analogoví předchůdci, avšak jsou v nich integrovány senzory, jež sledují aktivitu uživatele a jeho spánek. Na trhu se objeví na jaře za zatím nespecifikovanou cenu.

Společnost Breitling na Baselworldu představila hodinky s názvem B55 Connected, které se umí přes Bluetooth propojit s aplikací na iPhonu. V této aplikaci je možné přizpůsobovat budíky, časová pásma a další nastavení. Cena B55 Connected taktéž zatím nebyla zveřejněna.

Dále své chytré hodinky představily firmy Frederique Constant a Alpina. I jejich smartwatch mají klasický design, ale je možné je synchronizovat s Androidem a iOS a využívat tak obdobné funkce, jako u zmíněných Helvetica 1. Hodinky Frederique Constant se začnou prodávat v červnu za 950 euro, cena ani dostupnost smartwatch od Apliny zatím nebyla zveřejněna.

Mezi dalšími známými firmami, které na Baselworldu vystavovaly koncepty svých chytrých hodinek, pak patřily také společnosti Bulgari nebo Vector.

Švýcarským hodinářům cestu „vyšlapuje“ Apple se svými Apple Watch, jež budou vydány v dubnu a jejich cena se může vyšplhat až na 17 000 dolarů.

„Klasické hodinářské firmy změnily pohled na smartwatch díky vstupu Apple na trh: tato společnost je totiž z pohledu marketingu brána velmi vážně a každý ví, že Apple dokáže vytvořit zcela nový trh,“ řekl Pascal Koenig ze Smartwatch Group.

„Jelikož cena Apple Watch zasahuje i do prémiového segmentu, tradiční firmy si uvědomily, že technologie smartwatch neovlivní pouze low-endovou část hodinářského trhu.“

Podle Koeniga chytré hodinky zcela změní celý hodinářský průmysl, přičemž jedna věc je jistá - úspěch či neúspěch Apple Watch bude mít obrovský vliv na to, zda chytré hodinky budou i nadále vyvíjet také tradiční hodinářské společnosti či jen firmy podnikající v technologickém průmyslu.

Úvodní foto: Apple










Komentáře