Tablet HP TouchPad v prodeji, ale bez přílišných ovací

Společnost HP včera začala v USA prodávat svůj tablet TouchPad, který může být alternativou k nepříliš rozdílným zařízením s Androidem.


TouchPad byl uveden poměrně v tichosti bez přílišných fanfár. Tablet míří na trh ovládaný iPadem, který se zatím zdá neporazitelný a 74 % z 6 milionů tabletů prodaných v prvním čtvrtletí 2011 bylo podle studie společnosti Canalys Research právě od Applu. Zbytek tvořily většinou přístroje s Androidem. Kdy začne být TouchPad nabízen i v Evropě nebylo ještě přesně specifikováno.

HP chce s TouchPadem vyplnit mezeru mezi tablety s Androidem, které mají většinou velmi podobné a unifikované funkce, tvrdí analytička Sahar Rotmannová Eppsová ze společnosti Forrester Research. Tablety s Androidem se podle ní neprodávají tak, jak se původně očekávalo a TouchPad s WebOS by proto mohl být rozumnou alternativou, dodává.

Touchpad disponuje 9,7“ dotykovým displejem, dvoujádrovým procesorem s frekvencí 1,2 GHz a Wi-Fi konkektivitou. 16GB model se pak v USA prodává za 499 dolarů a 32GB za 599 dolarů. Využit je v něm WebOS verze 3.0, který HP získalo akvizicí Palmu v loňském roce. V budoucnu by HP mělo nabídnout TouchPady i s 3G modulem.

HP vyzdvihuje zejména několik funkcí, kterými se chce odlišit od konkurentů, mezi něž patří bezdrátové napájení, propracované sdílení dokumentů a také úzká integrace se sociálními sítěmi Facebook a Twitter. Podporován je na rozdíl od iPadu od Applu také Adobe Flash.

Eppsová říká, že lze těžko počítat s tím, že by prodeje TouchPadu mohly dohnat iPad a je otázkou, jak velkou skupinu osloví. Svojí výbavou je podle ní srovnatelný spíš s první generací modelu iPad než s druhou, kterou Apple uvedl letos, ale na to, že jde o první tablet HP, má šanci vyvolat na trhu určitou diskuzi a zájem. Také ekosystém operačního systému WebOS se bude stále rozrůstat, protože HP s ním počítá i ve stolních počítačích a také v tiskárnách. Zatím ale pro TouchPad existuje zhruba jen 300 nativních aplikací, což je poměrně malé množství oproti 100 000 u iPadu. HP se také bude snažit s TouchPadem prorazit v korporátní sféře, kde má poměrně bohaté kontakty.











Komentáře