Hlavní navigace

Tablety Surface 2 cílí na BYOD

25. 9. 2013

Sdílet

 Autor: © Microsoft
Microsoft vybavil tablety Surface 2 systémem Windows RT 8.1, VPN a funkcemi pro správu mobilních zařízení.

Ačkoli běžní domácí uživatelé patří mezi primární cíl nových tabletů Surface 2, společnost Microsoft očividně doufá, že přiláká i korporátní zákazníky. Nová generace tabletů, označovaná jako Surface 2, která byla uvedena tento týden, staví na funkcích, které mohou usnadnit bezpečné provozování větších počtů těchto zařízení v korporátním IT prostředí.

Mezi nová vlastnosti tabletů, které oslovují především firemní uživatele, patří podpora pro virtuální privátní sítě a správu mobilních zařízení. Proti předchozí generaci byla výrazně posílena stránka bezpečnosti, objevila se například možnost tablet zdálky uzamknout.

Tablety začínají na ceně cca 450 dolarů, ale podle Cyrila Belikoffa, ředitele divize Surface, velké společnosti mohou u větších množství dosáhnout na významné slevy. Belikoff mimo jiné poprvé veřejnosti předvedl zařízení pro současné nabíjení většího počtu tabletů, které osloví především školy a nemocnice.

Současně se Surface 2 byla oznámena dražší verze Surface Pro 2, která při cenně 899 dolarů dále rozšiřuje především funkce související s firemním provozem. Surface Pro 2 je představiteli Microsoftu označován za náhradu PC a dokáže například spouštět aplikace určené pro Windows 7, především díky tomu, že je postaven na čtvrté generaci procesorů Intel Core i5, známých spíše pod kódovým označením Haswell. Surface 2 proti tomu využívá procesorů ARM, které byly vyvinuty primárně pro mobilní trh a starší aplikace pro Windows nepodporují.

Podle analytiků je současná generace správců IT sítí výrazně otevřenější vůči osobním tabletům a chytrým telefonům. Velkou výhodou zařízení Surface je právě v podpoře aplikací Microsoft a jsou již v základních verzích distribuovány s verzemi Microsoft Office a emailového klienta Outlook, které ve své plné podobě platformám Android a iOS citelně chybí.

Na druhé straně je pravda, že konkurence má významný náskok, co se podílu na trhu týče a současně přechod na cloudová řešení, která staví především na WWW rozhraní, postupně snižuje oblibu klasických aplikací. S první generací Surface nebyl Microsoft příliš úspěšný a výrobce jako Lenovo, Asus a Samsung postupně přestaly zařízení s Windows RT prodávat. Firma Dell na korporátní prostředí cílila svůj tablet XPS 10 (ještě se starší verzí Windows RT), ale cena 499 dolarů byla zákazníky považována za příliš vysokou, i vzhledem k tomu, že nebyly předinstalovány žádné kancelářské aplikace Microsoftu.

Microsoft se samozřejmě snaží proniknout do nového světa mobilních zařízení a musí tedy i přes odpor trhu nadále sázet na postupně vylepšované verze Windows RT. To je strategie, která ho v minulosti nikdy nezklamala.

Byl pro vás článek přínosný?