Analytická společnost IDC vykazuje zvýšené prodeje nositelných zařízení – 26,3 milionů kusů za třetí kvartál roku 2017, což je meziroční nárůst o vysokých 7,3 %. Trh také ukazuje zvyšující se zájem o chytré wearables, tedy zařízení, která dokáží rozběhnout aplikace třetích stran.
„Odlišné trajektorie chytrých i základních nositelných zařízení podtrhuje pokračující evoluci trhu s nositelnými zařízeními,“ říká ve čtvrtletním hodnocení Ramon Llamas, manažer výzkumu IDC.
Jde o poměrně překvapivý zvrat. Mnozí již nositelnou elektroniku odepisovali – neprodávala se dobře, moc toho neuměla a nejpopulárnější byly fitness hodinky s omezenou funkčností.
S pokrokem technologie však přichází změna. Ačkoli firmy Fitbit a Xiaomi jsou stále na vrcholu, podle analytika výzkumu IDC Jiteshe Ubraniho se zákazníci přeorientovávají na chytrá nositelná zařízení, která jsou sofistikovanější a mají více senzorů. Jako příklad uvádí Apple Watch.
„Spotřebitelé nechtějí, aby jim jejich zařízení jen řekla, kolik kroků ušli,“ věří. „Chtějí zařízení, které jim řeknou, jak si zlepšit život.“